Talebinizi ilgili birimimize ilettik. En kısa sürede size dönüş yapacağız.
509 No’lu VUK Tebliği hakkında tüm merak edilenleri düzenlediğimiz Webinar toplantılarımızda anlatıyoruz.
509 No’lu VUK Tebliği hakkında tüm merak edilenleri düzenlediğimiz Webinar toplantılarımızda anlatıyoruz. Soru-cevap bölümlerimizin de olacağı webinar toplantılarımızdan size uygun olan birine katılarak yeni tebliğ hakkında tüm detayları öğrenebilirsiniz.
Ayrıca aşağıda bulunan sıkça sorulan sorular yazımızdan hızlıca aradığınız cevaplara ulaşabilirsiniz.
Webinar Tarihleri
15 Kasım 2019 Cuma |
22 Kasım 2019 Cuma |
29 Kasım 2019 Cuma |
6 Aralık 2019 Cuma |
13 Aralık 2019 Cuma |
20 Aralık 2019 Cuma |
e-Fatura, e-Arşiv Fatura ve e-Defter uygulamalarının ciro bazlı mükelleflik şartları ve bu uygulamalara son geçiş tarihleri nelerdir?
Mükelleflerin e-Fatura, e-Arşiv Fatura ve e-Defter uygulamalarına geçmesi gereken tarihler, ciro baremlerine göre aşağıdaki tabloda özetlenmiştir.
*454 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği 1 Ocak 2020 tarihinden sonra yürürlükten kaldırılacağı için 2018 yılı cirosu 10 Milyon TL ve üzeri olan mükelleflerin 1 Ocak 2020’ye kadar e-fatura uygulamasına geçişi zorunludur.
2018 cirosu 5 Milyon TL’den fazla olduğu halde 2019 cirosu 5 Milyon TL’nin altına düşmüş mükelleflerin e-Fatura uygulamasına geçmesi zorunlu mudur?
e-Fatura uygulamasına geçiş zorunluluğu için 2018 veya 2019 yıllarının en az birinde mükelleflik ciro şartının sağlanması yeterli olup bu kapsamda yer alan mükelleflerin e-Fatura uygulamasına geçmesi zorunludur.
Bavul ticareti için e-Fatura uygulamasına geçiş zorunlu mudur?
Bavul ticareti yapan firmaların 01.07.2020 tarihinde e-Fatura uygulamasına geçişi zorunludur. Konuyla ilgili teknik detayları içeren kılavuz henüz yayımlanmamıştır.
e-Fatura uygulamasına gönüllü olarak geçen mükelleflerin e-Arşiv Fatura ve e-Defter uygulamalarına geçmeleri zorunlu mudur?
e-Fatura uygulamasına gönüllü veya zorunlu olarak geçiş yapan mükelleflerin 1 Ocak 2020’ye kadar e-Arşiv Fatura’ya geçmeleri GİB tarafından yayınlanan 509 No’lu tebliğ ile zorunlu hale getirilmiştir.
Gönüllü olarak e-Fatura uygulamasına geçen mükelleflerin e-Defter uygulamasına geçmesi ise zorunluluk kapsamına alınmamıştır.
e-Arşiv Fatura kullanıcısı olmayan mükellefler hangi durumlarda faturalarını e-Arşiv Fatura olarak düzenlemek zorunda?
e-Arşiv Fatura kullanıcısı olmayanlar; alıcı vergi mükellefi ise 5.000 TL üzeri, alıcı nihai tüketici ise 30.000 TL üzeri satışlarda GİB’in sağlayacağı bir uygulama ile mali mühre ya da e-imzaya ihtiyaç duymadan sadece bu satışları için e-Arşiv Fatura düzenleyeceklerdir.
Her iki taraf da e-Fatura’ya dahil ise, fatura tutarı ne olursa olsun e-Fatura düzenlenmeye devam edecektir, bu konuda bir değişiklik bulunmamaktadır.
e-Arşiv Fatura kullanıcısı olmayanlar için getirilen alıcı vergi mükellefi ise 5.000 TL üzeri, alıcı nihai tüketici ise 30.000 TL üzeri faturalarda e-Arşiv Fatura düzenlenme zorunluluğu günlük olarak düzenlenen fatura toplamı için mi geçerli olacaktır?
Aynı nihai tüketici veya vergi mükellefine aynı gün içinde tek seferde kesilen faturanın veya ayrı ayrı kesilen faturalar toplamının belirtilen tutarları aşması durumunda ilgili fatura veya faturaların e-Arşiv Fatura olarak düzenlenmesi zorunludur. Bu zorunluluk iade işlemlerini de kapsamaktadır.
e-Fatura ve e-Arşiv Fatura uygulamalarına geçiş zorunluğu getirilen “İnternet reklamcılığı” ve “Aracı hizmet sağlayıcıları” hangi mükellef gruplarını kapsamaktadır?
Aracı hizmet sağlayıcıları
Sanal pazar yerleri olarak hizmet veren kurumlar. (Gittigidiyor.com, Trendyol.com gibi)
İnternet reklamcılığı hizmet aracıları
Dijital ajanslar, Google partnerleri vb.
İlan yayıncıları;
İlan siteleri olarak hizmet veren kurumlar. (Sahibinden.com, Letgo, Zingat gibi)
e-Fatura mükelleflerinin e-İrsaliye uygulamasına geçmesi zorunlu mudur?
Yıllık cirosu 25 Milyon TL ve üzeri olan ve/veya tebliğde belirtilen sektörlerde yer alan e-Fatura uygulaması mükelleflerinin 1 Temmuz 2020’ye kadar, e-İrsaliye uygulamasına geçmesi zorunludur.
e-Fatura, e-Arşiv Fatura ve e-İrsaliye uygulamalarına geçtikten sonra kağıt fatura ve irsaliye kesilebilir mi?
e-İrsaliye uygulamasında geçiş yapılan ayın sonuna kadar kâğıt irsaliye veya e-irsaliye düzenlenebilirken, e-Fatura ve e-Arşiv Fatura uygulamalarında ise geçiş sonrası kağıt fatura düzenlenmesine izin verilen süre yedi gündür.
e-Arşiv Fatura görselinde barkod veya karekod bulunması zorunlu mudur?
e-Arşiv Fatura görsellerinde barkod veya karekod bulunması zorunlu olacaktır. GİB bu bilgilerin eklenmesiyle ilgili tarih bilgisini henüz açıklamamıştır.
GİB tarafından teknik detaylarla ilgili bilgilendirme yayımlandığında, eLogo özel entegratör olarak e-Arşiv Fatura belgelerinin UBL’ine otomatik olarak karekod bilgisinin eklenmesini sağlayacaktır.
e-Arşiv Fatura uygulamasında el terminali veya termal yazıcı kullanımı için yazılı izin alınması gerekiyor mu?
El terminali veya termal yazıcı kullanımı için yazılı izin alınması gerekmektedir.
e-İrsaliye de taşıyıcı bilgileri zorunluğuyla ilgili bir değişiklik var mıdır?
Bu konuda herhangi bir değişiklik bulunmamaktadır. e-İrsaliye de “taşıyıcı firma” veya “şoför/plaka” bilgileri zorunludur.
Yeni tebliğ, matbudan dönüştürülen e-irsaliye hakkında bir değişiklik getirmekte midir?
Bu konu ile ilgili bir değişiklik bulunmamaktadır. Matbu düzenlenen irsaliyeler 48 saat içerisinde “matbudan dönüştürülen” e-irsaliye türünde düzenlenebilir.
“Muhtelif müşteriler” ve “sanal” kullanıcılara e-irsaliye düzenlenebilir mi?
GİB tarafındaki teknik geliştirmelerin tamamlanması sonrasında muhtelif müşterilere ve e-İrsaliye mükellefi olmayan şirketler için tanımlanacak sanal kullanıcılara e-irsaliye düzenlenebilecektir.
Firma malı teslim almadığında alıcı firma e-irsaliye düzenlemek istemez ise uygulamada nasıl bir yol izlenmeli?
Malı taşıyan veya taşıttıran mükelleflerin e-irsaliye düzenlemesi zorunludur. Alıcı e-irsaliye düzenlemek istemiyor ise satıcının kesinlikle düzenlemesi gereklidir.
e-Defter dosyaları özel entegratör aracılığıyla imzalanabilir ve saklanabilir mi?
Mükellefler, noter onaylı vekaletname ya da elektronik imzalı muvafakatname ile GİB’e başvurarak 01.01.2020 tarihinden itibaren defterlerinin özel entegratör tarafından imzalanmasını sağlayabilir.
e-Defter dosyaları ile bunlara ilişkin berat dosyalarının ikincil kopyalarının, GİB’ten bu hususta izin alan özel entegratörler aracılığıyla 01.01.2020 tarihinden itibaren asgari 10 yıl süre ile muhafaza edilmesi sağlanabilir.
e-Devlet çözümlerimiz için satis@elogo.com.tr üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.
İskonto nedir?
İskonto, bir mal veya hizmetin ücreti belirli bir sürede ödendiğinde toplam tutar üzerinden yapılan indirimdir. İşletmel...
Devamını OkuSerbest meslek makbuzu hesaplama
Serbest meslek makbuzu, elde edilen kazancı vergilendirmek için kullanılan bir belgedir. Türkiye Cumhuriyeti’nde her vat...
Devamını OkuLehtar nedir, çeşitleri nelerdir?
Lehtar, sözleşme ya da hukuki işlem sonucunda kendisine hak tanınan kişi veya kurumdur. Sigorta poliçeleri, çekler, tapu...
Devamını OkuKİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya DönŞimdi Teklif Alın.
Lütfen size gönderdiğimiz doğrulama kodunu giriniz. Güvenlik kodunuz, telefonunuza gönderilen SMS'te bulunabilir.
Kod sana ulaşmadı mı? Tekrar Gönder
Şirketinize ve ihtiyacınıza en uygun e-Dönüşüm çözümleri hakkında bilgi almak için formumuzu doldurun, satış temsilcilerimiz sizi arasın!
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya Dön
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.