Kapat

Daha iyi müşteri deneyimi için yeni pazarlama aracı: Chatbot

Müşterilerin beklentileri her geçen gün gelişip, değişiyor. Şirketler de bu beklentileri karşılayabilmek için pazarlama stratejilerinde ve kanallarında sürekli yeniliğe gidiyor.

08.05.2021
İçindekiler

Daha iyi müşteri deneyimi için yeni pazarlama aracı: Chatbot

Müşterilerin beklentileri her geçen gün gelişip, değişiyor. Şirketler de bu beklentileri karşılayabilmek için pazarlama stratejilerinde ve kanallarında sürekli yeniliğe gidiyor. Gelişen teknolojinin etkisi ile yapay zeka teknolojisi yükseliyor ve mesajlaşma uygulamaları inanılmaz bir hızla çoğalmaya devam ediyor. Bu gelişmelerin yarattığı sinerji ile chatbot’lar günümüzde şirketler için muazzam bir pazarlama aracı haline geldi.

İlk chatbot fikri 1960'larda ortaya çıktı. Chatbot, en basit tanımıyla, yapay zekâ tabanlı teknolojilerden beslenerek sesli veya metinsel yöntemlerle müşterilerle diyalog kuran bir bilgisayara programı. Chatbot, insanların diyalog sırasındaki davranışlarının bir simülasyonu olarak da tanımlanabilir. Chatbot’lar web siteleri, mobil uygulamalar veya çağrı merkezleri aracılığıyla, genellikle müşteri ilişkileri yönetiminde kullanılıyor.

eMarketer'a göre 2019 yılı sonuna kadar dünya nüfusunun dörtte birinden fazlası chatbot uygulamalarını kullanacak. Müşteri etkileşimlerinin yüzde 85'inin 2020 yılına kadar insan olmadan yönetileceği öngörülüyor. Benzer şekilde, mobil etkileşimlerin yüzde 40'ının akıllı aracılar tarafından yönetileceği de öngörüler arasında.

Chatbot’un şirketlere sağlayacağı avantajları ise şöyle sıralayabiliriz;

  • Müşteriler birebir veya yüz yüze iletişim ve hatta telefon görüşmesinden ziyade sohbet etmeyi tercih ediyor. Günümüzdeki yapay zeka ve makine öğrenimi teknolojisi, chatbot'un müşterilerle daha ilgi çekici bir şekilde bağlantı kurmasına imkan tanıyor.

  • Chatbot’lar sadece kullanıcıların sorularını cevaplamakla kalmıyor. Aynı zamanda sohbeti yönlendirip konuyu değiştiriyor, benzer konuları öneriyor. Bu da şirketler için etkili bir pazarlama aracı olarak fayda sağlıyor.

  • Chatbot’lar aynı anda birden fazla müşteriye yanıt verebiliyor. Bu da personel giderlerinde maliyet avantajı yaratabilir.

  • Herhangi bir çağrı merkezi çalışanından farklı olarak bir chatbot uygulaması, potansiyel müşterileri filtreleyebilir ve seçtiği müşterileri satış veya pazarlama ekiplerine yönlendirebilir.

  • Chatbot uygulamaları sayesinde müşteriler ile etkileşimden toplanan veriler, hizmetlerin geliştirilmesine olanak sağlayabilir. Müşterilerden elde edilen geribildirimleri web sitesi veya diğer online platformları geliştirmek için kullanılabilir.

  • Bir chatbot uygulaması, müşteriler için yeni bir ürün hakkında değerli bilgiler sağlayabilir. Daha da önemlisi, müşterilerin yeni ürüne hızla adapte olmasına yardımcı olur.

Biz de eLogo olarak, yapay zekaya sahip katma değerli ürünümüz eLogo Chatbot ile tüm müşterilerimize gerçek zamanlı hizmet verebiliyoruz. Siz de eLogo Chatbot ile tanışmak isterseniz bizimle iletişime geçebilirsiniz.

08.05.2021 tarihinde güncellenmiştir.