DİJİTAL DÖNÜŞÜME NASIL AYAK UYDURURSUNUZ?

Bundan on yıllar önce bilgisayarın hayatımıza girmesiyle birlikte dünyada dijitalleşme süreci de başladı. Bu süreç ilk yıllarda bir hayli yavaş ilerlese de son yıllarda inanılmaz bir hızla günlük hayat ile birlikte iş hayatını da değiştiriyor. Hızla değişen dünyada ve iş hayatında işletmeler dijital dönüşüme ayak uyduramazlarsa çağın gerisinde kalıp kaybetmeye mahkum olacak gibi görünüyor.

Dijital dönüşüm deyince akla ilk gelenler elbette Sanayi 4.0 ile tüm sektörlerin gündemine giren Nesnelerin İnterneti, Büyük Veri, 3D Yazıcılar, Bulut Bilişim gibi teknolojiler oluyor. Ancak bu gündem konularının detaylarından çok şirketlere neler getirdiklerine bakmak lazım; şirketlerin iş yapış şekillerini tamamen değiştiriyorlar. İşte bu noktada şirketler alarm vermeye başlıyor. Nasıl olacak da bu değişime ayak uydurulacak? Yok mudur bunun bir reçetesi?  

Şirketin kurum kültürüne, üst yönetimin dijitalleşmeye olan inancına, müşteri ihtiyaçlarına ve sektörün gerekliliklerine göre elbette değişiklik gösterse de, dijital dönüşüm için 5 temel adımı atmak neredeyse bir zorunluluk.

 

  1. Öncelikle pazarı analiz edin: Büyük adımlar atmadan önce şirketinizin dijital olgunlukta hangi aşamada olduğunu değerlendirerek başlayın. Pazardaki rakiplerinizin kim olduğunu, büyüklüklerini, dijitalleşme oranlarını araştırın. Günümüzde ne yazık ki pek çok şirket dijital dönüşüme olan ihtiyaçlarının ya farkında değil ya da bu sürece nasıl girmesi gerektiği konusunda yeterince bilgi sahibi değil. Değişime adım atmadan önce müşterilerinize dijitalleşememenin getirdiği engeller olmadan nasıl hizmet verebileceğinizi bir düşünün

  2. Müşteri analizi yapın: Dijital dönüşüm şirketinizin içinde, bilgi teknolojileri veya pazarlama bölümünüzde değil tam da müşterilerinize dokunduğunuz noktada başlıyor. Dolayısıyla bu aşamada atmanız gereken ilk adım müşterilerinizi ve beklentilerini çok iyi anlamak olmalı. Müşterilerinizin size hangi kanallardan ulaştığı çok önemli bir kriter. Bunu net bir şekilde belirledikten sonra hizmet verdiğiniz sektörün gerekliliklerine göre müşteri deneyimini en üst seviyeye çıkartabilirsiniz.

  3. Şirketinizi hazırlayın: Değişim sadece bir noktada değil, en alttan en üste kadar her kademede olmalı. Bunun için şirketinizde size inanan, güvenen, destekleyen yöneticiler, öncüler belirleyin. Ama en önemlisi bu değişim sürecinin mutlaka bir lideri olsun.

  4. Çevik, dinamik bir ortam yaratın: Diyelim ki dönüşüm sürecini yönetecek ekibi kurdunuz, o zaman sırada sektörünüzün kültürünü ve çevresini analiz etmek var demektir. Eğer dinamik bir ortam yaratamazsanız dijital dünyanın hızına yetişmeniz de mümkün olmayacaktır. Dinamikleşmek elbette bugünden yarına olacak bir şey değil; bu daha çok iş yapış seklinin, şirket kültürünün, yönetim felsefesinin değişmesi anlamına geliyor. Önemli olan yeni uygulamaları hayata en doğru ve en hızlı şekilde geçirebileceğiniz temellerin sağlam olması ve yenilikçilik kültürünün yerleştirilebilmesi.

  5. Önünüzdeki engelleri kaldırın: Dijital dönüşümün temelinde insan ve teknoloji yer alıyor. Ancak kimi zaman önünüze beklenmedik engeller çıkabiliyor. Artık dijital strateji şirketinizin ayrılmaz bir parçası haline gelmeli.

 

Yeni bir teknolojiyi uygulamaya başlamak, dijital dönüşüm elbette bir anlık değil, şirketlerin gelecekte varlıklarını sürdürebilmeleri için altına imza atmaları gereken bir karar, vermeleri gereken bir söz. Bir şirketin kendisini ‘dijital şirket’ olarak konumlandırabilmesi için sürekli yeni teknolojileri kullanma ihtiyacı ve gerekliliğini hissedecek bir anlayışa sahip olması gerekiyor. 

 

eLogo ile dijital dönüşüm başladı!

HEMEN DÖNÜŞÜME BAŞLAYIN
vertical-hand-icon