Kapat

Google Benim İşletmem Nedir?

Google my business yere işletmem, Google Haritalar’da işletmenizin türü veya adı aratıldığında işletmenizin arama sonuçlarında çıkmasını sağayan bir araçtır.

19.12.2022
İçindekiler

Google Benim İşletmem Nedir?

Google Benim İşletmem ne işe yarar?

Google Benim İşletmem doğrulama nasıl yapılır?

Google Benim İşletmem müşteri hizmetleri desteği nasıl alınır?

Google Benim İşletmem ile işletmenizi nasıl ön plana çıkarabilirsiniz?

Google Benim İşletmem Nedir?

Google Benim İşletmem, Google Haritalar’da işletmenizin türü veya adı aratıldığında işletmenizin arama sonuçlarında çıkmasını sağayan bir araçtır. Ayrıca, Google’da ilgili bir arama yapıldığında da işletmenizin sonuç ekranında gözükmesi, arayan kişilerin önüne çıkması Google Benim İşletmem kullanılımı ile çok daha mümkündür.

Google Benim İşletmem ne işe yarar?

Google Benim İşletmem sayesinde daha fazla insana ulaşabilir, online görünürlük kazanabilir, sosyal medya hesaplarınıza yönlendirme yapabilirsiniz. Google Benim İşletmem profiline sahip işletmeler arasında yer alarak kendinizden çok daha hızlı bir şekilde söz ettirebilir, bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

Google Benim İşletmem, işletmenizin sunduğu hizmeti almak ya da sattığı ürünlere erişmek isteyen kişilerin sizden haberdar olmasını kolay hale getirir. Örneğin, “X bölgesinin en iyi kahvecileri” araması yapıldığında, o bölgede kayıtlı olan en yüksek puanlı kahveciler, arama sonuçlarında Google tarafından gösterilir. Böylelikle işletmenizin tanıtımı yapımış olur ve sunduğunuz hizmeti almak isteyen kişiler pratik bir şekilde adınızı ve adresinizi öğrenebilir, işletmenizin fotoğraflarını inceleyerek daha detaylı bilgi sahibi olabilir.

Bunlara ek olarak Google Benim İşletmem profili üzerinden telefon numaranızı ve eposta adresinizi paylaşarak bu iletişim kanalları üzerinden de irtibata geçmek isteyen kişilere hızlı erişim imkanı tanıyabilirsiniz. Potansiyel ziyaretçilerinizin büyük bir çoğunluğunun Google mobilde arama yaptığını göz önünde bulundurarak, tek tık ile telefon edebilmelerinin ya da eposta gönderebilmelerinin olumlu etkisini göz önünde bulundurabilirsiniz.

Google Benim İşletmem doğrulama nasıl yapılır?

Google Benim İşletmem doğrulama işlemleri yalnızca birkaç basit aşamadan oluşur. İlk aşama posta kartı talebi oluşturmaktır. Bu aşamada izlemeniz gereken adımlar;

• İşletmenizin Google profiline gitmek,

• “Doğrulama yapın” seçeneğine tıklamak,

• “Posta kartı” seçeneği ile devam etmek,

• Verdiğiniz işletme adresinin hiçbir hata içermediğinden emin olmak,

• Talebi oluşturmak şeklinde sıralanabilir.

İlk aşamayı dakikalar içinde tamamlayabilirsiniz fakat ikinci aşamaya geçmek için adresinize posta ile gelecek olan kartı teslim almayı beklemeniz gerekir. Adresinize bu kart ulaştığında yapmanız gerekenler ise;

• Google Benim İşletmem hesabınıza giriş yapmak,

• “Kod” yazan yere, size kart ile iletilmiş olan 5 haneli kodu girmek,

• “Gönder” seçeneğine tıklamaktır.

Bu aşamaları takip ederken dikkat etmeniz gereken bazı husular bulunur. Bunlar arasında kodunuzu kimseyle paylaşmamak ve Google tarafından aranarak kodunuzun hiçbir şekilde sorulmayacağını aklınızda bulundurmak yer alır.

Google Benim İşletmem müşteri hizmetleri desteği nasıl alınır?

Google Benim İşletmem aracı ile ilgili olarak destek almak istediğinizde burada yer alan formu doldurarak iletişime geçebilirsiniz. Form haricinde, telefon ya da eposta üzerinden iletişime geçme ve sorulara yanıt alma imkanı bulunmamaktadır. Formda size yöneltilen soruları detaylıca yanıtlandırarak, yaşadığınız problemi net bir şekilde ifade ederek en iyi şekilde destek hizmeti alabilirsiniz.

Google Benim İşletmem ile işletmenizi nasıl ön plana çıkarabilirsiniz?

Google ve Google Maps aramalarında işletmenizin ön plana çıkması için öncelikli olarak işletme profilinizi detaylıca ve titizlikle doldurduğunuzdan emin olmalısınız. Telefon ve eposta, sosyal medya hesapları vb. bilgiler mutlaka Google Benim İşletmem profilinde yer almalıdır.

İletişim bilgilerine ek olarak işletmenizin hem iç mekan hem de dış mekan fotoğraflarını yüklemeniz oldukça yararlı olur. Potansiyel ziyaretçi ve müşteriler işletmenize gelmeye karar vermeden önce bu fotoğrafları incelemek isteyebilir. Başlangıçta arama sonuçlarında hemen gösterilmeseniz dahi, Google Maps’te ihtiyacına yönelik detaylı bir arama yapan kişilerin karşısına listelendiğiniz ilk andan itibaren çıkmaya başlayacaksınız. Bu nedenle ne kadar fazla bilgiye ve fotoğrafa işletme profilinizde yer verirseniz, o kadar çok insanı işletmenize çekebilirsiniz.

Yukarıda bahsedilmiş olan bilgileri vermenin yanı sıra, çalışma gün ve saatlerinizi de belirttiğinizden ve doğruluğundan emin olmanız önem arz eder. İşletmenize gelmek isteyen ya da gelmeyi düşünüyor olan kişiler çalışma gün ve saatlerini bilmediğinde geri adım atabilir, bu bilgiyi sunan başka bir seçeneğe yönelebilir.

İşletmenizin Google Benim İşletmem profilini destekleyecek bir web sitesi oluşturmayı da düşünebilirsiniz. Kendi web sitesi olan işletmelerin daha profesyonel bir görünüm yarattığını unutmamak gerekir. Ancak web sitesi tasarımınızın kaliteli ve sizin tarzınızla uyumlu, yüklenme hızının yüksek ve işletmenizle ilgili tüm temel bilgileri içeriyor olmasına dikkat etmeniz büyük önem teşkil eder.

İşletmenize gelen kişilere sunduğunuz hizmetin kalitesine her zaman dikkat etmeniz de Google aramalarında üst sıralarda listelenmenize doğrudan etki eder. Gelen ziyaretçilerin yorum bırakma ve puan verme ihtimali olduğunu unutmayın. Aldığınız değerlendirmelere göre listedeki sıranız değişecektir. Google’ın “X’te kahveciler” ya da “X en iyi kahveciler” gibi armalarda yalnızca 3 işletmeyi gösterdiği de göz önünde bulundurulduğunda, listenin en üstüne çıkmaya çalışmanın önemi kendini belli etmektedir.

Bu üç işletmenin arasında giremeyenlerin ise ancak dikkatli arama yapan kişiler tarafından “Daha fazlasını gör” seçeneğine tıklandığında görünür hale geldiğini unutmamak gerekir. Bu gibi nedenlerden ötürü aldığınız puanın olabildiğince yüksek, yorumların ise olumlu içerikte olması için gayret göstermek büyük önem teşkil eder.

Google Benim İşletmem için müşterilerden iyi yorum ve yüksek puan nasıl alınır?

İşletmenizin değerlendirme sayısını artırmak ve puanını yükseltmek için çeşitli yollar izleyebilirsiniz. Öncelikli olarak hizmet kalitenizi yüksek tutmanız gerekir ancak bu her zaman yeterli olmayacaktır. Herkes Google Benim İşletmem profili olan yerel işletmelere yorum bırakmak ya da puan vermek gibi alışkanlıklara sahip olmadığı için, verdiğiniz hizmetin kalitesi görünür olmayabilir. Hatta çok daha kötüsü; bir yanlış anlaşılma ya da bir seferlik tatsız bir durum öfkeli, kalbi kırık bir müşteri tarafından yorum bırakılarak anlatılabilir ve tek değerlendirmeniz bu olursa ciddi bir sorun yaşayabilirsiniz.

Bütün bu nedenlerden ötürü, bütün müşterilerinizin işletmenizden memnun bir şekilde ayrılmasını sağlamaya ek olarak onları yorum bırakmaya da teşvik etmeniz gerekir. Bunu basitçe yorum bırakmlarını ve puan vermelerini hatırlatarak yapabilirsiniz. Ancak bunun her zaman etkili olması beklenemez, kişilerin birer hesap oluşturması gerektiği de düşünüldüğünde işler biraz zorlaşabilir.

Bu engeli aşmak için kampanyalar düzenleyebilirsiniz. Örneğin, yapılan yorum ve puanlandırma karışılığında, eğer bir ürün satıyorsanız bu ürünü ya da bir hizmet sunuyorsanız bu hizmeti indirimli bir şekilde sunabilirsiniz.

İndirim yapmak istemezseniz, müşterilerinizin sadakatini artırmaya yönelik çalışmalar yapmayı da tercih edebilirsiniz. Çünkü yalnızca bir kere gelen bir müşterinin iyi yorum bırakma ve puanlandırma yapma ihtimali, düzenli bir müşterinin puan ve yorum yapma ihtimalinden çok daha düşük olabilir. Bu noktada, gelen herkesin güvende ve rahat hissetmesini de sağlamaya yönelik çalışmalar yapabilirsiniz.

Örneğin, bir kuaför işletiyorsanız sunduğunuz ikramlar ve bekleme bölümünün rahatlığı, sunduğunuz hizmetin kalitesinin yanında sadakati artıracak unsurlar arasında yer alır. Eğer bir kafe işletiyorsanız, gelen kişilerin istediği kadar uzun kalabilmesi, çok sayıda prizin yer alması ve bilgisayar kullanımına izin veriliyor olması gibi unsurlar da sunduğunuz kahvelerin lezzetinin dahi önüne geçebilir. Bu gibi ekstralara dikkat ederek, daha sadık müşteriler kazanabilir yorum ve değerlendirme alma ihtimalinizi yukarı taşıyabilirsiniz.

19.12.2022 tarihinde güncellenmiştir.
Size nasıl yardımcı olabiliriz? Size nasıl yardımcı olabiliriz?