İzinli veri tabanı nasıl oluşturulur, faydaları nelerdir?

Pazarlama ile ilgilenenlerin izinli veri tabanının önemini bilmesi ve iyi şekilde uygulaması hem şirketler hem de müşterileri için fayda sağlamaktadır. Gelin bu yazımızda, mevcut müşterileri koruyarak ve yeni müşterileri de rahatsız etmeden veri tabanına çekmek için, izinli pazarlamadaki senaryoları ve faydaları beraber inceleyelim!

İzinli pazarlama, marka iletişimlerinin sadece onay vermiş olan alıcılar ile yapılması olarak tanımlanır. Haberleri izlerken veya evinize giderken gördüğünüz reklam panosundaki reklamdan farklı olarak izinli pazarlama; bir markaya ''evet'' diyen insanlara verilecek olan doğrudan, amaca ve hedefe yönelik mesajları içerir.

Ülkemizde de 2015’te yürürlüğe giren Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Kanunu’na göre ticari iletiler, alıcılara ancak önceden onayları alınmak kaydıyla gönderilmektedir. Yazılı olarak veya elektronik ortamda alınan onay ile birlikte markalar her türlü ticari iletiyi kullanıcılara gönderebilmektedir.

İzinli veri tabanı kullanmanın faydaları

Web sitesinden satış yapan bir şirketiniz olduğunu varsayalım. Bir müşteri size izin verdiğinde, bu durum şirketiniz için ne anlama gelir? 

İlk olarak, tüketicilere ulaşmanın düşük maliyetli bir yöntemini bulduğunuzu söyleyebiliriz. İzinli pazarlama; e-posta, SMS ve sosyal medya gönderileri gibi mesajların dijital olarak sunulmasına dayanır ve hepsi de minimum bütçelerde pazarlama faaliyetlerinde kullanılabilir. 

Oluşturulan izinli veri tabanı sayesinde, kişiler kendi istekleri ile izin verdiklerinden dolayı sizden haber almayı bekleyeceklerdir. Artık tek yapmanız gereken, kullanıcıların ilgi alanlarına ve davranışsal alışkanlıklarına göre ilgilerini çekecek iletileri onlara ulaştırmaktır. Kullanıcıların ilgi alanlarını izin sürecinde öğrenebileceğiniz gibi web sitesindeki gezinme ve satın alma geçmişlerinden de yararlanabilirsiniz. 

Elbette ki müşterilerinizden alacağınız izin için en doğru yerlerden biri de satış noktalarıdır. İşletmeniz ile satın alma ilişkisi kuran kişilerin izinli veri tabanınıza dahil olma olasılıkları yüksek olsa da bu kişilerden geleneksel yöntemleri kullanarak izin almak her zaman kolay değildir. İzinli veri tabanınızın hızlı büyümesi için daha az zaman harcanan dijital çözümler kullanmanızı tavsiye ederiz. 

İzinli pazarlamada kullanabileceğiniz başarılı yöntemler

Abonelerinizi izinli veri tabanına ekledikten sonra başarılı olmak için alıcılarınıza saygı duymanız önem taşır. Dolayısıyla izinli pazarlama programını geliştirmek için bazı uygulamaları göz önünde bulundurmanızı öneririz.

  • Asla izinsiz gönderim yapmayın.

  • Kullanıcıların kişisel bilgilerinin güvenliğinden emin olun.

  • İlk karşılamada kullanıcılara “hoşgeldin” iletisi gönderin.

  • Abonelik iptali için kullanılacak linki görünür yerlerde bulundurun.

  • Çift onaylı mekanizma ile kullanıcının bilgilerini doğru verdiğinden emin olun.

Daha yüksek kaliteli bir veri tabanı, iletilere daha fazla etkileşim gösteren aboneler, daha iyi mesaj ulaşımı, daha iyi okuma ve dönüşüm oranları istiyorsanız, sadece potansiyel müşterilerinizin iznini aldıktan sonra pazarlama aktivitelerine başlayın.

eLogo ile dijital dönüşüm başladı!

HEMEN DÖNÜŞÜME BAŞLAYIN
vertical-hand-icon