Kapat

Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama: Mağaza İçi Deneyimde Yeni Çağ

Teknolojik ve davranışsal trendler mağaza içi müşteri deneyimi için yenilikçi fırsatlar yaratmaya devam ediyor.

08.05.2021
İçindekiler

Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama: Mağaza İçi Deneyimde Yeni Çağ

Markaların tanıtım faaliyetlerinin tek bir mağaza içerisinde kişiye özel olarak yapılmasını sağlayan mikro lokasyon bazlı pazarlamayı daha yakından tanımaya ne dersiniz?

Teknolojik ve davranışsal trendler mağaza içi müşteri deneyimi için yenilikçi fırsatlar yaratmaya devam ediyor. Bu yeniliklerden biri de tek bir mağaza içerisinde, kişiye özel olarak uygulanan tanıtım ve bildirim çalışmalarını içeren mikro lokasyon bazlı pazarlama yöntemi…

Wifi teknolojisinin gelişmesi ve Bluetooth düşük enerji (BLE) beacon’ların ortaya çıkması, özellikle mobil cihazların ve alışveriş uygulamalarının artan kullanımı, müşteriye mağaza içerisinde ilgi ve alışkanlığına göre pazarlama içerikleri sunulmasını kolaylaştırıyor. Mikro lokasyon teknolojisi de bunun örneklerinden biri. Bu teknik sayesinde müşteri artık alışveriş merkezindeki herhangi bir mağazadan, ilgisini çekmeyecek bir bildirime maruz kalmak yerine; aradığı ya da ilgi duyduğu ürün hakkında direkt olarak bildirim alabiliyor.

Mikro lokasyon bazlı pazarlamada örnek senaryolar

Mikro lokasyon bazlı pazarlamada satış noktası iletişimlerinin kabul oranları daha yüksek oluyor. Dolayısıyla bu pazarlama yöntemi hem satış hem trafik artırmada son derece güçlü bir etki yaratıyor. Sizler için hazırladığımız birkaç senaryo ile siz de bu etkiyi markanızda kolayca gözlemleyebilirsiniz:

- Potansiyel müşteri mağazaya girdiğinde, önceden akıllı telefonuna kurduğu mağaza uygulaması tarafından basit bir karşılama mesajı ile karşılanabilir. İsim ile hitap etmenin yanında bu tip uygulamalar, kullanıcılarına daha önce çevrim içi olarak göz attıkları veya sepetlerine kaydettikleri ürünlerle alakalı mesaj da gönderebilirler.

- Uygulama tarafından potansiyel müşteriye, belirli bir süre yanında kaldığı ürün hakkında daha fazla detay veya indirim sunan teklif

- Ödeme sırasında bekleyen müşterilere kaydolabilecekleri bir sadakat programının avantajları anımsatılabilir. Müşteri verileri zaten bir sadakat kartına sahip olduğunu gösterirse, kazanmış olduğu puanları ve tasarruf edebilecekleri miktarı hatırlatmak, marka ile bağ kurmalarına yardımcı olabilir.

- Uygulama, müşteriye mağazadan çıktıktan sonra teşekkür ederek, sadakat programı ile entegre edilmiş bir mikro ödül verebilir. Aynı zamanda, müşteri anketi yaparak mağazadaki deneyimleriyle ilgili geri bildirim alabilir.

Mikro lokasyon bazlı pazarlama için etkili bir strateji nasıl oluşturulur?

Stratejinizi, en iyi müşteri tepkisini ve yatırım getirisini (ROI) sağlayacak şekilde oluşturmayı hedefleyin. Bunun için yapılan araştırmalardan ve müşteri içgörülerinden faydalanabilirsiniz. Müşteriler cihazlarını mağazada kullanıyorlar mı? Fiziksel aktiviteleri ve yakın çevreleri ile aralarındaki mobil etkileşimi nasıl yönetiyorlar? Müşteriler mağazada hangi yolları kullanıyor ve farklı noktalarında hangi davranışları sergiliyorlar?

Unutmayın; yukarıdaki soruların cevapları iyi bir şekilde anlaşılmadan mikro konumların hedeflenmesi müşterilerinize hayal kırıklığı, rahatsızlık ve tatminsizlik yaşatabilir. Yanlış mesaj göndermek tüketicinin markaya inancını kaybettirebilir ve marka ile bağlarının olumsuz etkilenmesine yol açabilir. Dolayısıyla müşterilerinizin satın almalarına ve fiziksel mağazalarınızda yaptıkları yolculuklara yönelik özel araştırmalar, mağaza içi teknoloji kullanımı için yapabileceğiniz en iyi çalışmalar arasında olacaktır.

 

08.05.2021 tarihinde güncellenmiştir.