Talebinizi ilgili birimimize ilettik. En kısa sürede size dönüş yapacağız.
Stoksuz e-Ticaret işletme sahiplerine stok tutma zorunluluğu olmadan ürün satışı yapabilme imkanı sunan bir iş modelidir. Özellikle sermaye açısından avantajlı olması ve düşük operasyonel maliyetler ile girişimciler arasında popüler hale gelir. Yine de bu modelde başarılı olabilmek için göz ardı edilmemesi gereken çeşitli detaylar yer alır.
Stoksuz e-Ticaret işletme sahiplerine stok tutma zorunluluğu olmadan ürün satışı yapabilme imkanı sunan bir iş modelidir. Özellikle sermaye açısından avantajlı olması ve düşük operasyonel maliyetler ile girişimciler arasında popüler hale gelir. Yine de bu modelde başarılı olabilmek için göz ardı edilmemesi gereken çeşitli detaylar yer alır. Tedarik seçimi, doğru ürün belirleme, etkili pazarlama stratejileri ve müşteri memnuniyeti gibi konular işin sürdürülebilirliği açısından büyük bir önem taşır. Sizin için “Stoksuz e-Ticaret nasıl yapılır?” konusunda önemli noktaları bir araya getirdik.
Geleneksel ticaretin aksine bir işletmeye çeşitli avantajlar sağlayan “Stoksuz e-Ticaret nedir?” merak edilen konular arasında ilk sıralarda yer alır. İngilizce adıyla dropshipping olan “Stoksuz e-Ticaret ne anlama gelir?” konusunda geleneksel ticaretin yanı sıra fiziksel olarak stok tutmadan ürün satışı yapılabilen bir model olduğu söylenebilir. Satıcı ürünleri kendi deposunda bulundurmadan müşterilere doğrudan tedarikçiler aracılığıyla ürün gönderimi yapabilir. Bu iş modeli küçük girişimcilerden büyük e-Ticaret şirketlerine kadar geniş bir yelpazede tercih edilen bir yöntemdir. Bu ticaretin temel mantığı ürünleri önceden satın almadan ya da stokta tutmadan satmak üzerine kurulu olmasıdır. Bir müşteri satıcının online mağazasından sipariş verdiğinde bu sipariş tedarikçiye yönlendirilir.
Tedarikçi ürünü doğrudan müşteriye gönderir ve bu süreçte satıcı müşteri ile tedarikçi arasındaki köprü görevini görerek satış işlemini organize edebilir. Bu iş modelinde atılması gereken temel adımlar yer alır. Örneğin satıcı çevrim içi mağazasında tedarikçinin ürünlerini sergileyerek başlar. Tedarikçinin sunduğu fiyatı kendi belirlediği bir kâr marjı ekleyerek müşterilere sunan satıcı müşterilerin mağazasından ürün almasını bekler. Ardından satıcı aldığı siparişi tedarikçiye bildirerek bu siparişin hazırlanmasını sağlar. Tedarikçi satıcının markası altında ürünü doğrudan müşteriye gönderir. Müşteriden alınan fiyat ile tedarikçi ödenen fiyat arasındaki fark satıcının kârı olur. Bu modelde stok tutulmadığı ve ürün gönderim süreci ile ilgilenilmediği için düşük maliyetle iş yapılabilir. Ayrıca müşteri ilişkileri, pazarlama, satış sonrası hizmetler gibi unsurlarda da satıcı sorumludur.
Özellikle küçük işletmeler ve yeni girişimciler için sunduğu düşük riske maliyet avantajları sayesinde öne çıkan “e-Ticaret stoksuz satış nasıl yapılır?” konusunda pek çok avantaj elde edilebilir. Bu model geleneksel e-Ticaret yöntemlerinden aksine işletmelerin fiziksel bir stok tutmasını gerektirmediği için çeşitli avantajları sunabilir. Örneğin stoksuz e-Ticaretin en büyük avantajlarından biri başlangıç maliyetlerinin düşük olmasıdır. Geleneksel ticaret modellerinde satıcıların ürünleri stoklamak için büyük yatırımlar yapması gerekir. Ancak stoksuz e-Ticarette satıcılar ürünleri önceden satın almazlar ve bu da yüksek sermaye gereksinimini ortadan kaldırabilir. Bu iş modelinde sadece bir online mağaza kurmak ve tedarikçi bulmak başlangıç için yeterli olur. Topsuz e-Ticaret ürün yelpazesini genişletme açısından da büyük bir esneklik sağlar. Bir işletme çok geniş bir ürün çeşitliliği sunabilir ve bunun en büyük sebebi stok yönetimi yapma zorunluluğunun ortadan kalkmasıdır. Tedarikçilerin sunduğu ürünleri listelemek yeterli olduğu için farklı kategorilerde pek çok ürünü aynı anda satmak mümkün olur. Geleneksel ticaret modeline kıyasla işletmelerin finansal risklerin büyük ölçüde azalması da önemli bir avantajdır. Satıcılar yalnızca müşterinin sipariş ettiği ürün için ödeme yapar ve bu sayede stokta satılmayan ürünler nedeniyle para kaybetme riski ortadan kalkar.
Operasyonel süreçleri büyük ölçüde sadeleştiren stoksuz e-Ticaret depolama, paketleme ve kargo gibi lojistik süreçler tedarikçilerin sorumluluğunda olduğu için satıcılar bu işlere vakit harcamak zorunda kalmaz. Böylelikle işletme sahiplerine daha fazla zaman ve kaynak kazandırılır. Bilimsel sınırlamalar ortadan kaldırdığı için işletmelere küresel pazarda satış yapma fırsatı sunması da son derece önemli bir avantaj olur. Tedarikçiler uluslararası gönderim hizmetleri sunabildiği için dünyanın herhangi bir yerinden müşteri bulmak ve ürün göndermek mümkün olur. Lojistik işlemler özellikle büyük miktarda ürün satan işletmeler için zaman alıcı ve karmaşık bir süreçtir. Bu iş modelinde ise lojistik süreci basitleştirilir ve ürünlerin paketlenmesi ya da müşterilere gönderilmesi gibi işlemler tedarikçi tarafından yapılır. Ayrıca bu iş modelinde işinizi büyütmek ve son derece elverişli olur. Geleneksel ticarette işinizi büyütmek istediğinizde daha fazlası stok tutmanız ve depolama alanınızı genişletmeniz gerekebilir.
Stoksuz e-Ticaret modelinde tedarikçi ürünü topladığı için sadece satış hacminizi arttırmaya odaklanmalısınız. İşletme sahiplerine esnek çalışma saatleri sunması da son derece önem taşır. Bir fiziksel mağaza ya da depo yönetme zorunluluğu olmadığı için işinizi internet bağlantısı olan her yerden yönetebilirsiniz. Ayrıca stoksuz e-Ticarette yeni ürünleri pazara sunmak da daha kolay olur. Stok tutma zorunluluğu olmadığı için ürünleri test etmek, talep görüp görmediğini anlamak için riske girmeden çeşitli ürünleri sunabilirsiniz. Satış potansiyeli yüksek olan ürünleri ön plana çıkararak işletmenizin kârını arttırabilirsiniz.
Stoksuz e-Ticaret düşük sermaye gerektiren ve işletme maliyetlerini düşüren bir iş modeli olsa da başarılı olabilmek için dikkat edilmesi gereken çeşitli kritik noktalar yer alır. Örneğin e-Ticaret stoksuz modelde en önemli unsurlardan biri güvenilir ve kaliteli bir tedarikçiyle çalışmaktır. İşletmenizin başarısı büyük ölçüde tedarikçinizin performansına bağlıdır. Tedarikçiniz ürünleri zamanında ve sorunsuz bir şekilde müşterilere ulaştırabilmelidir. Ayrıca bu modelde geniş bir ürün yelpazesine sahip olmak mümkün olsa da doğru ürünleri seçmek büyük bir fark yaratır. İşe yaramayan veya talep görmeyen ürünler işletmenize zarar verebilir. Pazarlama işletmenin büyümesi için en kritik unsurlardan biri olur.
Tedarik zincirini dışarıdan sağlayabileceğiniz bu modelde pazarlama ve müşteri kazanımı üzerine yoğunlaşmalısınız. Bunun yanında müşteri hizmetleri ve destek, tedarik zinciri izleme ve rekabet analizi gibi konulara dikkat ettiğiniz takdirde bu ilk modelinin avantajlarından faydalanabilirsiniz.
Fatura no nerede yazar?
Her fatura için tekil olarak oluşturulan bir kodlama sistemi olan fatura no Vergi Usul Kanunu’na göre, bir işletmenin dü...
Devamını Okue-Arşiv fatura görüntüleme
Dijitalleşmenin hızlanmasıyla birlikte kâğıt faturaların yerini e-Arşiv faturaları almaya başladı. Bu sistem, hem işletm...
Devamını OkuDijital dönüşüm nedir?
Dijital dönüşüm, kamu ve özel sektördeki iş süreçlerinin teknoloji desteğiyle tamamen dijital ortama taşınması anlamına ...
Devamını OkuKİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya DönŞimdi Teklif Alın.
Lütfen size gönderdiğimiz doğrulama kodunu giriniz. Güvenlik kodunuz, telefonunuza gönderilen SMS'te bulunabilir.
Kod sana ulaşmadı mı? Tekrar Gönder
Şirketinize ve ihtiyacınıza en uygun e-Dönüşüm çözümleri hakkında bilgi almak için formumuzu doldurun, satış temsilcilerimiz sizi arasın!
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya Dön
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.