Ya Müşteri Memnuniyeti Ya İşi Kapatmak 

İşte müşteri memnuniyeti bu derece önemli; ya müşterilerinizi mutlu edecek, beklentilerini karşılayacak ve onları kazanıp bağlı müşteriler haline getireceksiniz ya da işinizi kapatacaksınız.

 

Araştırmalar, özellikle yeni kurulmuş, işini büyütmeye ve piyasada tutunmaya çalışan, gelişmekte olan şirketlerin müşteri memnuniyetini, daha durgun veya geliri düşen şirketlere oranla önceliklendirdiğini ortaya koyuyor.

 

 

 

Mutlu müşteriler şirketinizin en başarılı satış ekibi üyeleri haline gelebilir. Üstelik mevcut müşterinizi memnun etmenin maliyeti, yeni müşteri kazanmaya çalışmanızdan daha düşük.  

 

Peki, müşteri memnuniyetini kazanmak için nelere dikkat etmelisiniz? 

 

Müşteriniz ister başka bir şirket olsun isterse son kullanıcı, her şey müşterinizin beklentilerini çok iyi anlamak ile başlıyor. Müşteri memnuniyeti, mevcut müşterilerinizin yeniden satın alma eğilimi göstermesi ve bağlılığının en önemli ve öncü göstergelerinden biri. Güvenli, hızlı, verimli ve tasarruflu çözümler sunmak size avantaj sağlayacaktır.   

 

Şirketlerin müşteri kazanmak ve kazandıkları bu müşterileri elde tutmak için kıyasıya rekabet içerisinde olduğu bir iş ortamında müşteri memnuniyeti sizi rekabette bir adım öne geçirecek kilit faktörlerden biri. Stratejilerinizi oluştururken birinci öncelik olarak müşteri memnuniyetini konumlandırmak sizin rakiplerinizden farklılaşmanızı sağlayacaktır.  

 

 

Günümüzde müşteri kaybetmenin temel nedenleri arasında artık fiyat yer almıyor. Fiyatı son sıralara indiren ise elbette teknolojik gelişmelerin önlenemezyükselişi. Endüstri 4.0 ve dijitalleşmenin gündemin ilk sıralarını işgal ettiği bu günlerde, teknolojik gelişmelere ayak uydurup, daha hızlı, daha düşük maliyetli çözümler üreterek müşteri memnuniyetini sağlamak bu kaybın engellenmesini sağlıyor.  

 

İki ayrı müşteri düşünelim; birine tüm ERP ve yazılımlarınızla entegre olan eLogo e–Fatura uygulamasıyla hizmet veriyorsunuz. Müşterinize sizden aldığı hizmetin karşılığında hiç vakit kaybetmeden faturasını kestiniz. Sistemden doğrudan tanımlı e-Fatura kullanıcısı olan müşterinize otomatik olarak gönderdiniz, muhasebe kayıtlarınıza anında aldınız, kargo, kurye, ekstra personel gibi zorunluluklarınız olmadığı için bunu maliyetlerinize yansıtmadınız; sonuç: hizmet verdiğiniz şirket yani müşteriniz memnun… Bir de bunun tersini düşünelim; müşteriniz sizden bir hizmet aldı, siz faturanızı kullandığınız diğer fatura programında hazırlayıp kestiniz, bastınız, kargoya verdiniz, ancak birkaç gün içerisinde fatura müşterinize ulaştı, bu arada siz muhasebe kayıtlarınızı oluşturdunuz, sonuç: daha yüksek maliyet, daha fazla personel, daha fazla zaman kaybı ve muhtemelen pek de memnun olmayan müşteri… 

 

Şimdi bu iki müşterinin yerine kendinizi koyun ve düşünün, siz hangisini tercih ederdiniz?    

 

Bir müşteriden elde edeceğiniz gelirin ne kadar yüksek olacağı ve bunun müşterinin sizinle çalıştığı tüm süre boyunca devam etmesinin temelinde de müşteri memnuniyeti yatıyor. Başarılı şirketler müşteriden sürekli ve artan oranda gelir elde etmenin önemini anlıyor ve stratejilerini buna göre şekillendiriyor. 

 

Mutsuz bir müşterinin, ki bu bir şirketin temsilcisi de olabilir son kullanıcı da, mutsuzluğunu en az 9 ila 15 kişiyle paylaştığını ve hatta mutsuz her 100 müşteriden en az 13’ünün bunu 20’den fazla kişiye nedenleriyle birlikte anlattığını her zaman aklınızın bir köşesinde bulundurun. 

 

Unutmayın, müşteri memnuniyeti işinizin olmazsa olmazı ve müşterileriniz sizin en önemli önceliğiniz…

eLogo ile dijital dönüşüm başladı!

HEMEN DÖNÜŞÜME BAŞLAYIN
vertical-hand-icon