fb-img

eLogo bu tebliğe istinaden bir hizmet sunuyor mu? Hizmetten faydalanabilmek için yapılması gerekenler nelerdir?

eLogo olarak e-Defter mükellerine  bu hizmeti sunmaktayız. Defterlerinizi eLogo sistemleri aracılığıyla otomatik olarak GİB sistemlerinde saklamak için aşağıdaki adımları tamamlamanız gerekmektedir:

  1.  e-Logo’da e-Defter saklama hizmetiniz bulunmalıdır. Mevcut değilse eLogo Sipariş Portalı üzerinden e-Defter Saklama hizmetini eklemeniz gerekmektedir. Eklenen hizmet otomatik aktif statüsünde hesabınıza yansıyacaktır.

  2. https://efatura.elogo.com.tr/ Entegratörlük portal hesabınıza giriş yaparak e-Saklama menüsü altında ki e-Defter Saklama sayfasında ‘Yükle’ butonu ile öncelikle defterlerinizi eLogo sistemlerine eksiksiz ve başarılı şekilde yüklemeniz gerekmektedir. Not: Defter türleri Y-YB-K-KB-GIBYB-GIBKB-DR ‘dir. eLogo sistemlerinde ilgili aya ait defter beratı DR dosyası da yüklü olmalıdır.

  3. eLogo Saklama işlemleri yapıldıktan sonra ya da defterleriniz zaten mevcut ise hesabınızda üst menülerde yer alan Ayarlar-Parametreler menüsüne tıklayarak e-Defter parametrelerindeki e-Defter Dosyalarım Saklanmak Üzere GİB İle Paylaşılsın parametresi değeri EVET olarak seçilmelidir.

  4. Çıkan ek sözleşmede ‘Okudum, anladım. Kabul ediyorum’ alanı işaretlenerek ‘Tamam’ butonu ile kaydedilmelidir. Parametre EVET yapıldıktan sonra defterleriniz sistemde bir önceki adımlarda belirtildiği gibi eksiksiz/başarılı şekilde mevcut ise statü açıklamaları otomatik olarak Yüklenen dosya doğrulamadan geçti. GİB'e gönderim için bekliyor. olarak değişecektir. e-Defterlerin GİB’e iletmesi sonrası GİB’ten yanıt döndüğünde BAŞARILI statüsü alınacaktır.

Not: GİB’e ikincil kopyaların gönderimi için e-Defterlerinizi e-Logo portal hesaplarınıza e-Defter saklama kapsamında başarılı ve eksiksiz yükleme ve parametrenizi EVET’e çekme dışında hiçbir işlem yapmanıza gerek bulunmamaktadır. Sistem belli periyotlarla işlem yaparak ikincil kopyaları GİB’e iletecektir.