Bir ürün veya hizmetin son tüketiciye sunulması, pazarlanması, satışı veya ulaştırılması adına, işletmelerin birbirleri arasında gerçekleştirdikleri alışveriş modelidir.
Bir ürün veya hizmetin son tüketiciye sunulması, pazarlanması, satışı veya ulaştırılması adına, işletmelerin birbirleri arasında gerçekleştirdikleri alışveriş modelidir.
B2B nedir?
İşletmeler arası ticari ilişkileri kapsayan, ürün veya hizmetlerin diğer ticari kuruluşlara pazarlandığı iş modeli “B2B” olarak tanımlanmaktadır. İngilizce karşılığı “business to business” olan ve kısaltması ”B2B” olarak ifade edilen sistem, ülkemizde “işletmeden işletmeye” iş modeli olarak adlandırılmaktadır.
Bu iş modeli; üretici ile bayi arasında veya bayi ile perakendeci arasında mal bazında olabileceği gibi işletmenin kendi içinde gerçekleştiremediği ve dışarıdan satın almak durumunda kaldığı hizmetler bazında da gerçekleşen ticari faaliyetleri içerir.
Üretimi gerçekleştirilen ürün için başka bir tedarikçiden hammadde alımı, ürünün nihai tüketiciye ulaşması adına lojistiğinin sağlanması, pazarlanması, yazılımı veya satışı için konusunda uzman firmalardan danışmanlık hizmetleri almak B2B iş modelinin temelini oluşturmaktadır.
B2B yönetimi nasıl yapılır?
Ürün veya hizmetlerin son tüketiciye değil de işletmelere pazarlandığı bu sistemde; kurulan ticari ilişkilerin başarılı olabilmesi ve sürekliliği sağlanmış bir işbirliğin oluşması için öncelikle doğru bir B2B yönetimi gerçekleştirmek gerekmektedir.
Alışıla gelmiş geleneksel ticaretin temelini oluşturan şirketler arası B2B süreçleri, günümüzde teknolojinin gelişimi ile e-ticaret ortamına da taşınmıştır. Hizmet ve ürünlerin doğru hedef kitle ile internet kanalı üzerinden bir araya getirildiği ticaret işlemleri olarak da adlandırabileceğimiz B2B e ticaret sistemi, işletmeler arası iletişimi ve erişilebilirliği artırmaktadır. Bu erişilebilirlik çerçevesinde, rekabetin de her geçen gün artığı sistemde başarılı olmanın ve hedef kitleyle ulaşmanın en önemli gereksinimi; doğru analiz edilerek kurgulanmış bir B2B yönetim planının hayata geçirilmesidir.
Doğru bir yönetim planı oluşturmanın en önemli unsurları ise;
- Ürün veya hizmetleri doğru tanımlanmak,
- B2B sistem çerçevesinde iletişime geçilecek hedef kitleyi doğru tanımlanmak,
- Tedarikçi ile müşteri arasındaki tüm bilgi akışını dijital ortamlarda kontrol edebilmek,
- Tüm bu çalışmalar doğrultusunda doğru bir B2B pazarlama planı uygulanmaktır.
B2B e-ticaret yaparken nelere dikkat edilmeli?
“İşletmeden işletmeye” ticaret modelinin temelini doğru tanımlanmış bir hedef kitle oluşturmaktadır. Öncelikle; 3 ana başlık altında tanımlanan B2B iş modellerinden hangisinin işletmeyi temsil ettiğini belirlemek ve tüm pazarlama- B2B marketing süreçlerini bu unsurlar çerçevesinde oluşturmak gerekmektedir.
· Üretim, ürün tedariği,
· Yazılım/teknoloji
· Servis/hizmet
ana başlıkları altında üçe ayrılan iş modelinde potansiyel firmalara ulaşmak ve hizmet alan firma ile sadakat yaratmak için, öncelikle işletmelerin sektörlerini doğru gözlemlemesi gerekmektedir.
Dikkat edilmesi gereken diğer unsurları ise aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz;
· Sektörde oluşabilecek tehditlerin iyi analiz edilmesi, güçlü yönlerin doğru kurgulanması,
· İşletmenin; ürün veya servisinin farkının, içeriğinin detaylı tanımlaması, teknolojideki gelişmeleri yakından takip ediyor olması, yenilikçi yaklaşımlara açık olması, gerek müşteri ile gerekse tedarikçileri ile arasındaki önemli belge ve verileri dijital ortamlarda profesyonel bir şekilde takip etmesi,
· Potansiyel müşterilerin aradıkları ve karşılaştırma yapabilecekleri ürünlere çok kısa sürelerde ulaşabildikleri e-ticaret ortamında, kullanım kolaylığı sunan e-ticaret sitesi geliştirmesi,
· Detaylı ve kaliteli görsel ve içerik kullanılması,
· Ürün veya hizmeti ile ilgili avantajlar sunması ve bunları müşterisine duyurmak konusunda sürekliliği sağlaması, e-mailingler, bültenler ve site üzerinde dikkat çekici alanlarda kampanyalarını duyurması,
· Ürün veya hizmetleri ile ilgili bilgilendirici içerikler hazırlayarak blog veya web sitesi üzerinden algı yaratması,
· Satış sırasında gösterdiği ilgi ve iletişimi, satış sonrasına da taşıması gerekmektedir.
B2B ve B2C pazarlama arasındaki farklar nelerdir?
B2B ve B2C terimlerinin açılımları da göz önünde bulundurulduğunda farklı pazarlama süreçlerini temsil eden iş modelleridir.
Yukarıda da belirtildiği üzere “işletmeden işletmeye” yönelik ticari faaliyetleri kapsayan B2B modelinde potansiyel alıcı, bir diğer şirkettir. B2C modelinde ise ürün veya hizmet direk olarak son kullanıcıya, İngilizcesi "customer" olarak tanımlanan tüketiciye pazarlanmaktadır.
Bu iki iş modeli arasında potansiyel müşteri, pazarlama, satış ve satın alma süreçleri açısından önemli farklar bulunmaktadır.
Bu farkları aşağıdaki şekilde özetleyebiliriz;
· B2B müşterileri ürünün fiyat/fayda mantığını ve tedarik süreçlerini önemserken; B2C müşteri ise ürün alımında daha duygusal alışveriş alışkanlıkları gösterebilmektedir.
· B2B müşterisi satın alma kararını şirket içindeki çeşitli departmanların yöneticileri ile birlikte verirken, şirket çıkarlarını ön planda tutar. B2C müşterisi ise ürünü satın alırken ilk önce kendi duygularını ön plana alır.
· B2B yönteminde satın almalar, onay aşamaları ve iç prosedürlerden ötürü uzun süreçler gerektirirken, B2C yönteminde satın alım çok basit şekilde ve kısa sürede verilen bir karar ile gerçekleşir.
· B2B modelde, işletmeler müşterilerine daha kurumsal bir farkındalık sağlamak adına oluşturduğu marketing/pazarlama stratejileri ile ulaşmaya çalışırken; B2C’de ise markalar hedef kitlelerini satın almaya özendirecek görsel reklamlar ve sosyal medya üzerinden pazarlama aktiviteleri gerçekleştiren influencer kanalıyla ulaşırlar.
e-Fatura'ya geçmenin 10 avantajı
Günümüz iş dünyasında dijital dönüşüm artık bir tercih değil, zorunluluk haline geldi. Bu dönüşümün en somut adımlarında...
Devamını OkuÇek nasıl yazılır?
Çek, günümüzde hala yaygın olarak kullanılan bir ödeme aracıdır ve farklı ihtiyaçlara yönelik çeşitli çek türleri bulunu...
Devamını OkuBekleyen provizyon ne demek?
Bekleyen provizyon, ödeme işlemiyle ilgili onayın henüz çıkmadığı ve finans kuruluşunun onay vermek için araştırmalarına...
Devamını OkuKİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya DönŞimdi Teklif Alın.
Lütfen size gönderdiğimiz doğrulama kodunu giriniz. Güvenlik kodunuz, telefonunuza gönderilen SMS'te bulunabilir.
Kod sana ulaşmadı mı? Tekrar Gönder
Şirketinize ve ihtiyacınıza en uygun e-Dönüşüm çözümleri hakkında bilgi almak için formumuzu doldurun, satış temsilcilerimiz sizi arasın!
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya Dön
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.