Talebinizi ilgili birimimize ilettik. En kısa sürede size dönüş yapacağız.
Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte her şey cebimize geldi. Özellikle e-İmza uygulamalarının gelişmesi ve yaygınlaşması ile neredeyse tüm işlemler güvenli bir şekilde dijital olarak yapılabiliyor.
Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte her şey cebimize geldi. Özellikle e-İmza uygulamalarının gelişmesi ve yaygınlaşması ile neredeyse tüm işlemler güvenli bir şekilde dijital olarak yapılabiliyor.
İşletmeler için en büyük sorunlardan biri olan vergi ödemelerine konu bilgi ve belgeler de artık dijital olarak hazırlanıp, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB)’na iletilebiliyor. e-Fatura, e-Defter, e- Arşiv gibi e çözümler işletmeler için çok yönlü fayda sağlıyor. Bu uygulamalar ile hem maliyet hem zamandan tasarruf sağlanırken, daha etkili bir denetim mekanizması da oluşturulmuş olur. Ek olarak bu uygulamalar çevre dostu. Kağıt, toner ve benzeri sarf malzemeleri maliyeti de azalıyor.
e-Arşiv, e-Fatura derken şimdi sıra e-Adisyon uygulamalarına geldi. Peki, e-Adisyon nedir?
Bildiğiniz gibi adisyon, masa servisi açan işletmelerin müşteriden aldıkları siparişi yazdıkları ve zorunlu olarak tutulması gereken kağıt belgedir. e-Adisyon ise bu belgenin elektronik versiyonudur. Her bir e-Adisyon bir e-Fatura ya da e-Arşiv ile ilişkilendirilmelidir.
Esasında kağıt olarak tutulan adisyon ile e-Adisyon belgesinin hukuki niteliği aynıdır. Bunun yanında, merkezi takip ve denetleme açısından avantajları vardır. Adisyonların elektronik olarak düzenlendiği an belge ve bilgiler Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB)’na da dijital ortamda bildirilmiş olur.
e-Adisyon zorunluluğu genel bir zorunluluk değildir. GİB, adisyon düzenleme zorunluluğu olan her bir işletmeyi ayrı ayrı değerlendirerek e-Adisyon zorunluluğu getirebilir. Başkanlık, değerlendirmeyi işletmenin yıllık ve aylık satış hasılatını göz önünde bulundurarak yapar. e-Adisyon uygulaması zorunluluğu getirebilmesi için, Başkanlığın mükellefe yazılı bildirim ya da e-belge.gib.gov.tr adresinde duyuru yapması gerekir. Ayrıca geçiş süreci için en az 3 aylık süre tanınması zorunludur.
Duyuru ya da yazılı bildirim yolu ile e-Adisyon uygulamasına dahil edilen mükellef, gerekli değişiklikleri belirtilen süre içinde yapmalıdır. Geçiş için verilen süre sonunda e-adisyon ile işlem yapabiliyor olması beklenir. Mükellef, bu süre sonunda adisyon düzenlenmez ya da kağıt adisyon uygulamasına devam ederse Vergi Kanunu’nda ön görüldüğü şekilde cezaya hükmedilir. Öte yandan, işletmeler tercih etmesi durumunda gerekli başvuruları yaparak sisteme dahil olma talebinde bulunabilir.
e-Adisyon uygulamasının öncelikli işlevi Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB)’nın vergi mükellefleri üzerindeki denetimini kolaylaştırmasıdır. Dönemlik satış hasılatlarını uygulama üzerinden görülebilir ve normal dışı bir durumu daha kolay tespit edilebilir. Öte yandan, işletme sahipleri de denetimi kolaylaştırmak, olası bir kaçağı önlemek adına e-Adisyon uygulamasına geçmeyi tercih edebilir.
e-Adisyon uygulaması 09 Şubat 2021 tarihli ve 31390 sayılı Resmi Gazete ile uygulamaya girmiştir. Uygulamaya dair usul ve esaslar, ilgili Resmi Gazete’de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ’in 6. Maddesinde düzenlenmiştir.
Tebliğ’e göre, e-Adisyon belgesinde bulunması gereken belgeler şu şekilde sıralamıştır:
Yukarıda belirtildiği gibi, e-Adisyon uygulaması Başkanlığın zorunlu tuttuğu mükellefler dışında tercihe bağlıdır. Uygulamaya katılmak isteyen işletmeler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır:
Lehtar nedir, çeşitleri nelerdir?
Lehtar, sözleşme ya da hukuki işlem sonucunda kendisine hak tanınan kişi veya kurumdur. Sigorta poliçeleri, çekler, tapu...
Devamını OkuAsgari geçim indirimi
AGİ olarak da kısaltılan asgari geçim indirimi, genel olarak çalışanların yaşam standartlarını iyileştirmeyi amaçlar. İn...
Devamını OkuVergi borcu yoktur yazısı
Vergi mükelleflerinin vergi dairesine olan herhangi bir borcunun bulunmadığını gösteren resmi bir belge olan ve çeşitli ...
Devamını OkuKİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya DönŞimdi Teklif Alın.
Lütfen size gönderdiğimiz doğrulama kodunu giriniz. Güvenlik kodunuz, telefonunuza gönderilen SMS'te bulunabilir.
Kod sana ulaşmadı mı? Tekrar Gönder
Şirketinize ve ihtiyacınıza en uygun e-Dönüşüm çözümleri hakkında bilgi almak için formumuzu doldurun, satış temsilcilerimiz sizi arasın!
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya Dön
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.