Talebinizi ilgili birimimize ilettik. En kısa sürede size dönüş yapacağız.
01.01.2020 tarihi itibariyle artık E-Arşiv Fatura uygulaması hayatımıza girdi.
2022 itibariyle e-Arşiv Fatura uygulaması, e-Fatura uygulamasına dahil olmayan mükelleflerce vergi mükellefi olmayan nihai tüketicilere düzenlenecek 5.000,00 TL’yi aşan (Vergi mükellefi olanlara düzenlenecek 2.000,00 TL’yi aşan) faturalarda E-belge.gib.gov.tr adresinden e-Arşiv fatura kesilmesi gerekiyor. 2023 yılı itibarıyla vergi mükelleflerine düzenlenen faturalar açısından kanunun 232. maddesinin ikinci fıkrasında belirtilen, işlemin gerçekleştiği yıla ait, fatura düzenleme zorunluluğuna ilişkin tutar 2023 yılı için 4.400 TL ve üzeri olup bu faturaların e-Arşiv Fatura olarak düzenlenmesi gerekmektedir.
E-Arşiv Fatura uygulamasının mükelleflerce tam olarak anlaşılamadığı, sistemin işleyişinin çözülemediği ve sürekli sorulan sorularla E-Arşiv Fatura düzenlemede aksaklıklar yaşandığı görülmekte olup; bilinmeyen ve özellik arz eden hususları sizlerle paylaşmak istiyoruz.
Öncelikle şunu belirtmek istiyoruz ki; E-Arşiv Fatura uygulamasını kullanan mükellefler E-Fatura uygulamasına dahil olmuş olmuyorlar yani mali mühür veya e-imza kullanmaları gerekmiyor. E-Arşiv uygulaması internet vergi dairesi şifresi kullanan kullanıcılar tarafından sisteme şifre ile girip E-Arşiv Fatura düzenleyebilme imkanı veriyor.
Soru-cevap şeklinde sistemin bilinmeyenlerini sizlere aktaralım:
E-Arşiv Faturayı aynı gün düzenlemek zorunda mıyım ?
GİB Portal sitesinde yaşanan sıkıntılardan dolayı Gelir İdaresi Başkanlığı bir açıklama yaparak 01.01.2020 tarihinden itibaren düzenlenecek E-Arşiv Faturalarda fatura tarihini takip eden 7 nci güne kadar düzenlenebileceği belirtilmiştir. Örneğin 05.01.2023 tarihi için düzenlenecek E-Arşiv Fatura 12.01.2023 tarihine kadar; 05.01.2023 tarihli olarak düzenlenebilecektir.
Gün içinde 2.000,00 TL’nin altında birden fazla fatura düzenlenmesi halinde 2.000,00 TL’yi aşan teslimlerde ne yapılacak ?
E-Arşiv Fatura düzenleyecek mükellefler; gün içinde teslimleri 2.000,00 TL ve 5.000,00 TL’nin altında olan ilk teslimlerinin ardından gün içinde ikinci, üçüncü teslimleri söz konusu olur ve 2.000,00 TL ve 5.000,00 TL sınırı ilgili müşteriler için aşılırsa, gün içinde kesilen normal faturalar iptal edilerek, gün sonunda 2.000,00 TL ve 5.000,00 TL’yi aşan işlemler için E-Arşiv Fatura düzenlemeleri gerekmektedir. Bu işlemden kurtulmanın çaresi bulunmamakta olup, Gelir İdaresi Başkanlığınca tespit edilmesi halinde cezai müeyyidesi olduğu bilinmeli.
Hatalı E-Arşiv Faturası düzenledim. Nasıl İptal Ederim ?
E-Arşiv Fatura uygulamasını kullanan mükelleflerin düzenledikleri E-Arşiv Faturayı sistemde onayladıktan sonra, fatura içeriğinde hatalı veri girişinin olduğunun tespit edilmesi halinde faturayı iptal etmek istemeleri halinde iptal edememektedirler. Ya karşı taraftan iade faturası talep edilmesi gerekmekte, ya da karşılıklı olarak ilgili faturayı kayıtlara almamaları gerekmekte olup, kayıtlara alınmaması durumunu kesinlikle önermiyoruz. İade faturası talep edilmesi durumunda ise yeniden fatura bilgileri girilerek E-Arşiv Fatura düzenlemeniz gerekmekte. Fatura düzenleme konusunda fatura içeriğinde hataların olabilme durumunu ve iptal edilememesi düşünüldüğünde; Özel Entegratör ile çalışması iş ve işlemlerinizi kolaylaştıracaktır. Özel Entegratörden kesilen E-Arşiv Faturalarda iptal edilebilme özelliği bulunmaktadır.
Tüm faturalarımı E-Arşiv Fatura ile düzenleyebilir miyim ?
E-Arşiv Fatura uygulamasından 2.000,00 TL ve 5.000,00 TL’nin altındaki faturaları da düzenleme imkanı var mı ? Evet var. Tüm faturalarınızı E-Arşiv Fatura uygulaması ile düzenleyebilme imkanınız bulunmakta olup, GİB Portal ile E-Arşiv Faturaları her fatura için şifre ile giriş yapıp, faturayı kesip, çıkış yapmak daha sonra yeni fatura için tekrar giriş yapmak zaman israfı olacak ve her girişinizi rahatlıkla yapamayabileceksiniz. Sistem arızaları nedeniyle hatalarla karşılaşmak muhtemel olacak ve dakikalarca beklemek zorunda kalabileceksiniz. Bu nedenle düzenleyeceğiniz E-Arşiv Faturalarda dakikalarca GİP Portal sistemini beklemek yerine Özel Entegratör kullanmanızı öneririz.
Düzenlediğiniz E-Arşiv Faturaları müşterilerinize nasıl teslim edeceksiniz ?
E-Arşiv Faturayı onayladıktan sonra PDF formatında indirebilir, müşterinize e-mail olarak, çıktı alarak, cep telefonuna sms veya whatsapp’tan dahi gönderebilirsiniz. Böylece faturanızı çok hızlı bir şekilde karşı tarafa ulaştırmış olacaksınız.
E-Arşiv Faturanızı hangi platformlarda düzenleyebilirsiniz ?
E-Arşiv Faturalarınızı internetin olduğu her yerden; bilgisayardan, cep telefonunuzdan ve tabletinizden düzenleyebilir, çok hızlı bir şekilde karşı tarafa ulaştırabilir, arşivleyebilir, zamandan tasarruf edebilirsiniz.
İrsaliye düzenlemek zorunda mısınız ?
E-Arşiv Fatura düzenleyen mükellefler, malın teslimi anında E-Arşiv Faturanın çıktısını alıp, üzerine “İrsaliye yerine geçer” diye yazıp, kaşe-imza yapması halinde ayrıca sevk irsaliyesi düzenlemeye gerek bulunmaktadır. Eğer çıktı almaz iseniz; sevk irsaliyesi düzenlemek zorunda olduğunuzu unutmayın.
E-Arşiv Fatura üzerinde şirketinizin logosu olsun istiyorsunuz;
E-Arşiv Fatura uygulamasını GİB Portal üzerinden yapanlar fatura üzerine logo uygulaması yapamamakta olup, Özel Entegratör firmaları ile çalışan mükellefler fatura üzerinde logolarını koyabilmektedirler.
E-Arşiv Faturaların arşivlenmesi nasıl yapılacak ?
Vergi Usul Kanununa göre E-Arşiv Faturaların muhafaza ve ibraz işlemleri mükelleflerin sorumluluğunda olup, ilgi E-Arşiv Faturaların çıktı alınıp saklanması, dijital ortamda saklanması gerekmekte olup, herhangi bir vergi incelemesinde E-Arşiv Faturaların dijital ortamda yer alan kayıtları talep edilebileceğinden özellikle dijital ortamda arşivlenmesi gerektiği unutulmamalı. Ayrıca GİB Portal üzerinden düzenlenen E-Arşiv Faturalar belli süre geçtikten sonra (Örneğin 6 ay sonra) ilgili faturalara ulaşılamamakta, GİB Portal sisteminin arşiv sistemi şu anda kurulmamış olup, arşivleme işlemi bulunmamaktadır.
E-Arşiv Fatura uygulaması hakkında her türlü sorularınız için lütfen bizimle irtibata geçin. Rahat edin.
Fatura no nerede yazar?
Her fatura için tekil olarak oluşturulan bir kodlama sistemi olan fatura no Vergi Usul Kanunu’na göre, bir işletmenin dü...
Devamını Okue-Arşiv fatura görüntüleme
Dijitalleşmenin hızlanmasıyla birlikte kâğıt faturaların yerini e-Arşiv faturaları almaya başladı. Bu sistem, hem işletm...
Devamını OkuDijital dönüşüm nedir?
Dijital dönüşüm, kamu ve özel sektördeki iş süreçlerinin teknoloji desteğiyle tamamen dijital ortama taşınması anlamına ...
Devamını OkuKİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya DönŞimdi Teklif Alın.
Lütfen size gönderdiğimiz doğrulama kodunu giriniz. Güvenlik kodunuz, telefonunuza gönderilen SMS'te bulunabilir.
Kod sana ulaşmadı mı? Tekrar Gönder
Şirketinize ve ihtiyacınıza en uygun e-Dönüşüm çözümleri hakkında bilgi almak için formumuzu doldurun, satış temsilcilerimiz sizi arasın!
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya Dön
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.