Close
Teklif Alın

Talebiniz alınmıştır, en kısa sürede sizinle iletişime geçeceğiz.

Kapat

e-Bildirge nedir? SGK e-Bildirge başvuru

e-Bildirge, işverenin çalışanlara ait sigorta ve prim belgelerini internet ortamında verebilmesine olanak sağlayan bir portaldır.

28.04.2022

e-Bildirge nedir? SGK e-Bildirge başvuru

SGK e-Bildirge başvurusu nasıl yapılır?

e-Bildirge, işverenin çalışanlara ait sigorta ve prim belgelerini internet ortamında verebilmesine olanak sağlayan bir portaldır. Ayrıca e-Bildirge sistemi üzerinden bildirimlere ait tahakkuk bedeli ödemeleri internet bankacılığı veya otomatik ödeme yoluyla gerçekleştirilebilmektedir. Bu sistem işverenlerin faydalanabilmesi adına Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından oluşturulmuştur.

 

İş yerinin özel ya da resmi olması fark etmeksizin, 3 veya daha fazla çalışana sahip olan işverenlerin e-Bildirge verme zorunluluğu bulunur. Bunun yanı sıra 3 kişiden daha az çalışanı bulunan iş yeri sahipleri de SGK e-Bildirge kullanım hakkına sahiptir fakat bu konuda bir zorunluluk bulunmamaktadır. e-Bildirge başvurusu yapmak isteyen işverenin şu adımları izlemesi gerekmektedir:

 

  • İlk etapta işverenin bir e-Bildirge başvuru formu edinmesi gerekir.
  • Sonrasında form eksiksiz bir biçimde doldurulmalıdır. Bu işlem işveren, işveren vekili ya da imza yetkisi bulunun bir kişi tarafından gerçekleştirilmelidir.
  • Form yetkili bir kişi tarafından eksiksiz ve hatasız bir şekilde doldurulduktan sonra Sosyal Güvenlik Kurumu'na bağlı ilgili sigorta müdürlüğüne teslim edilir.
  • Sigorta il müdürlüğüne yapılan başvuru ile birlikte bir kullanıcı adı ve şifre alınır.

 

Bu şekilde başvuru işlemi gerçekleştirilmiş olur.

 

SGK e-Bildirge v2 nedir?

 

SGK e-Bildirge v2, e-Bildirge sisteminin 2. ve üst versiyonu olarak tanımlanabilir. 2018 yılında oluşturulmuş bu portal ile birlikte birçok işlem imkanı sunulmuştur. İşveren ve çalışanlar için oldukça büyük bir kolaylık sağlamaktadır. e-Bildirge v2 sistemini kullanmak için ilk olarak kullanıcı adı ve şifre ile sisteme giriş yapmak gerekmektedir. Giriş yaptıktan sonra gerçekleştirilmek istenen işlem türüne göre bir yol izlenir. e-Bildirge v2 portalı üzerinde yapılabilecek işlemler şöyle sıralanabilir:

 

  • Yasal süresi aşılmış olan aylık hizmet ve prim belgeleri ile prim ve muhtasar hizmet beyannameleri üzerinde geriye dönük düzeltme işlem bildirimleri yapılabilir.
  • Daha önce e-Bildirge sistemi üzerinden gönderilmiş olan belgelere v2 sistemi bünyesinde erişim sağlanabilir.
  • XML formatında olan aylık prim ve hizmet belge dokümanlarına ulaşılabilir.
  • Bildirimi yapılan aylık prim ve hizmet belgelerine ait son güncellemeler ve bilgiler görüntülenebilir.
  • Geçmiş döneme ait aylık hizmet ve prim belgelerinde var olan teşvik numarasının bir diğer teşvikle yer değiştirmesi için aylık hizmet ve prim belgesi girişi yapmak mümkündür.

 

SGK e - Bildirge v2 sistemi oldukça kolaylık sağlayan bir sistemdir. İnternet ortamında işveren olarak birçok işlemi kolaylıkla gerçekleştirmenizi sağlar. Sisteme erişebilmek için öncelikle kullanıcı adı ve şifre girilmesi gerekmektedir. Giriş yaptıktan sonra işlem türüne göre menüden bir seçenek yapılır. e - Bildirge v2 sistemi; aylık prim ve hizmet belgesi giriş menüsü, aylık prim ve hizmet belgesi XML dosya transferi menüsü, aylık prim ve hizmet belgesi onaylama menüsü, aylık prim ve hizmet belgesi görüntüleme menüsünden oluşmaktadır.

 

Aylık prim ve hizmet belgesi giriş menüsü üzerinden belge girişi ve iptali kolaylıkla gerçekleştirilebilir. SGK e-Bildirge v2 portalında belge girişi yapabilmek için öncelikle aylık prim ve hizmet belgesi giriş ekranı açılmalıdır. Sonrasında bildirge dönemi ve belge türü seçimi yapılır. Tahakkuk nedeni bölümünde yasal süresi içerisinde verilen aylık prim ve hizmet belgeleri, kanun numarası bölümünde ilgili kanun numarası girilir. Bu işlemlerden sonra kimlik numarası ile bir sorgulama gerçekleştirilir. Ardından gelen ekrana gerekli bilgiler girildikten sonra onay işlemine geçiş yapılır. Son kontroller yapılarak onay işlemi gerçekleştirilir. Sisteme belge girişi bu şekilde tamamlanır. Geçmiş döneme ait aylık prim ve hizmet belgelerini görüntülemek için ise onaylanmış belgeler menüsünden görüntüleme ve kontrol işlemlerini gerçekleştirmek mümkündür.

Neden dijital dönüşüm?

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod

Size nasıl yardımcı olabiliriz? Size nasıl yardımcı olabiliriz?
eLogo Çevrimiçi