Talebinizi ilgili birimimize ilettik. En kısa sürede size dönüş yapacağız.
e-Dönüşüm uygulamalarından biri olan e-Defter uygulaması hakkında kullanıcılarının bilmesi gereken önemli konulardan biri e-Defter saklama hizmetidir.
e-Dönüşüm uygulamalarından biri olan e-Defter uygulaması hakkında kullanıcılarının bilmesi gereken önemli konulardan biri e-Defter saklama hizmetidir. Dijital ortamda saklanan bu verilerin kaybolma ya da herhangi bir sebeple zarar görme ihtimalinden dolayı GİB tarafından saklanan tek nüshasının yanında saklayıcı kuruluşlara da ikinci nüshasının saklanması ayrıcalığı tanınır. Peki, işletmeler bunu nasıl yapabilir, e-defterlerin özel entegratörde saklanmasının avantajları nelerdir? Tüm cevapları yazının devamında bulabilirsiniz.
e-Defter Saklama Nasıl Yapılır?
İşletmelere ait e-Defterlerin elektronik ortam üzerinden Gelir İdaresi Başkanlığı’na gönderilmesi sonucu, bu dosyaların 10 yıl süre ile saklanması zorunludur. Ancak burada e-Defter kayıtlarının saklanması sorumluluğunu işletmeler üstlenir. İşletmeler, e-Defter kayıtlarını kendi yöntemleri ile saklayabilecekleri gibi özel entegratör kullanarak da aynı işlemi gerçekleştirilebilir.
Peki, e-Defter uygulamasına dahil olan kullanıcıların GİB yolu ile elektronik defterlerini saklama işlemi nasıl gerçekleşir?
Öncelikle https://deftersaklama.gib.gov.tr/download/ adresi üzerinden kurulum dosyasını elektronik cihaza indirmeniz gerekir.
Bu kurulum dosyasını çalıştırmak için çift tıklayın.
Karşınıza çıkan sözleşmeyi okuduktan sonra ilgili kutucuğu işaretleyerek “Install” butonuna tıklayın.
Karşınıza çıkan yeni ekranda (Kurulum Sihirbazı) “İleri” butonuna basarak devam edebilirsiniz.
Sözleşmeyi okuyup ilgili butonu tıkladıktan sonra “İleri” butonuna basın.
Sonraki adımda uygulamanın bilgisayarınızın hangi alanına kayıt edileceğini seçip “İleri” butonuna tıklayın.
“Yükle” butonuna basarak uygulamanın cihazınıza yüklenmesini bekleyin.
İşlem tamamlandığında “Son” butonuna basarak yükleme sürecini tamamlayabilirsiniz.
Böylece uygulamayı kullanıma hazır hale getirmiş olursunuz. Yüklemeyi gerçekleştirdikten sonra simgeye çift tıkladığınızda karşınıza uygulamaya ait yönetim ekranı gelir. Bu ekran üzerinden gerekli işlemleri gerçekleştirmeniz mümkün olur.
e-Defter ile berat dosyalarınızı, e-Defter saklama programı vasıtası ile GİB bilgi işlem sistemine otomatik olarak aktarabilmeniz için dosya yolu belirlemeniz gerekir. Bunun için ana sayfada karşınıza “Dosya Yolu Belirleme” seçeneği bulunur. Buraya tıklayarak adımları takip edebilir ve bir veya birden fazla dosya yolu belirleyebilirsiniz.
Belirlediğiniz dosya yoluna e-Defter ve berat dosyalarını yükleyebilmeniz için ZİP formatında oluşturmanız gerekir. Böylece dosyaları ister tek tek ister toplu halde gönderebilirsiniz.
e-Defter Saklama Zorunluluğu Nedir?
e-Dönüşüm uygulamalarından biri olan e-Defter uygulamasını elektronik ortamda çok daha hızlı ve düzenli bir şekilde denetimini sağlamak ve kayıt dışı işlemleri önlemek maksadıyla bir nüshasının saklanması zorunludur. Bu, GİB tarafından belirlenen standartlara uygun şekilde elektronik imza ya da mali mühür ile onaylanmış hali ile elektronik ortamda saklanır.
e-Defter saklama zorunluluğuna yakın bir dönemde ayrıcalık getirilmiştir. Buna göre, elektronik ortamda tutulan bu defterlerin siber saldırı, virüs gibi olumsuzluklara karşı vergi güvenliği oluşturmak için ikinci bir nüshalarının saklamacı kurum aracılığı ile saklanması zorunluluğu bulunur. Burada söz konusu ikinci nüshanın saklanması sorumluluğu ilgili kurumlara aittir.
e-Defter Saklama Zorunluluğu Hakkında Tebliğ Detayları Nelerdir?
Vergi Usul Kanunu e-Defter saklama zorunluluğuna dair genel tebliğ kapsamında bulunan usul ve esaslar aşağıdaki gibidir:
e-Defter uygulamasında elektronik defterlerin oluşturulması süreci boyunca muhasebe kayıtlarının tebliğde konu olan belgelere dayandırılması gerekir.
İlk onayı alan elektronik defterlere dair güncellemelerin de test ve onay işleminden geçmesi gerekir.
Mükelleflerin sistemlerinde oluşabilecek sorunlar sebebiyle elektronik defter ve berat dosyalarının kaybolması halinde bu kayıtlara sonradan ulaşabilmek amacıyla ikinci kopyalarının saklanması zorunludur. Bu işlem, tamamen gizlilik ve güvenlik esaslarına dayanarak ve GİB’in öngördüğü usulde olmalıdır. Başkanlık izni olan kuruluşlar için 01.07.2019 tarihinden itibaren getirilen bu zorunlulukta ikinci nüshanın saklanması durumu kurumların kendisine aittir.
e-Defter Saklama Kılavuzunun Detayları Nelerdir?
Farklı dönemlerde belirli güncellemeler ile yenilenen e-Defter saklama kılavuzu, hem tanım hem de sistemin yapısı ve kullanımı hakkında bilgi verir niteliktedir. e-Defter saklama kılavuzuna göre saklama hizmeti kapsamında 9 kriter gözetilmelidir. Bunlar;
Saklayıcı kuruluşların sahip olduğu veri merkezlerinin sahip olması gereken özellikler
Veri merkezi beyaz alan özellikleri
Veri merkezi hizmetleri
Önleyici bakım hizmetleri
Veri merkezi ofis alanı
Erişim altyapısı
İşletim ve hizmet süreçleri
Servis seviyeleri
Saklayıcı kuruluş sertifikasyonlarıdır.
Saklama hizmetini sağlayacak olan kuruluşların tüm bu kriterlere uyum sağlıyor olması gerekir. Uyum sağlayan kuruluşların, e-Defter saklama hizmeti kapsamında uygulanan yöntem ile bu yöntemin tercih sebebi belgelenmelidir. Başvuru esnasında Başkanlık ile paylaşılması gereken dokümanlar da kılavuzda belirtilir. Buna göre;
Sistem mimarisi,
Servis mimarisi ve teknik akışlar,
Sunucu mimarisi ve donanım altyapısı,
Depolama kapasitesi,
Bağlantı kapasitesi,
Sızma test raporu bilgilerinin GİB ile paylaşılması gerekir.
Başvuru sonrasında yapılan değerlendirme sonucunda kullanım için yeterli görülen mükellefler ve saklayıcı kuruluş bünyesinde yer alan çalışanlar kullanıma başlayabilir. Saklayıcı kuruluş izni olanların listesine http://www.edefter.gov.tr/anasayfa.html adresi üzerinden ulaşabilirsiniz.
Özel Entegratörde e-Defter Saklamanın Avantajları Nelerdir?
e-Defter ve beratlarınızı saklayabileceğiniz özel entegratörler ile e-Defter kayıtlarınızı oluşturabilir, arşivleyebilir ve saklayabilirsiniz.
Peki, neden özel entegratör kullanmalısınız?
Özel entegratörlerin kısaca 4 avantajı vardır. Bunlar;
Güvenlik,
Tasarruf,
Verimlilik,
Güncellik.
Bunların anlamı nedir?
Güvenlik:
Dijital ortamda saklanan tüm elektronik defterler, çeşitli güvenlik riskleri ile karşılaşabilir. Bu sebeple, ikinci kopyaya sahip olan e-Defterin özel entegratörler ile saklanması çok daha güvenli olur. Tercih edeceğiniz özel entegratörün güvenli olduğundan mutlaka emin olun. Veri güvenliğine önem veren kuruluşlar ile çalışarak dijital verilerinizi korumanız çok daha kolay olur.
Tasarruf:
Özel entegratörün sağladığı dijital arşiv sayesinde ek veri arşivleme maliyetine gerek kalmaz.
Verimlilik:
e-Defterlerinizi özel entegratör ile sakladığınızda web servis entegrasyonu ile uğraşmanıza gerek kalmaz.
e-Defter verilerinizi GİB sistemini kullanarak sakladığınızda bu verilere ileriki dönemlerde tekrar erişmeniz ve XML ya da PDF dosyası olarak cihazınıza indirmeniz mümkün olmaz. Çünkü GİB’de e-Defter verilerini saklama işlemi bildirim yapar gibi çalışır. Sakladığınız e-Defter ve berat dosyalarına dilediğiniz zaman erişebilmek istiyorsanız özel entegratör kullanabilirsiniz. Özel entegratörde sakladığınız verilere dilediğiniz her an ulaşabilmeniz ve cihazınıza indirerek kullanabilmeniz mümkündür.
e-Defter saklama hakkında daha detaylı bilgi için Destek sayfamıza göz atabilirsiniz.
İskonto nedir?
İskonto, bir mal veya hizmetin ücreti belirli bir sürede ödendiğinde toplam tutar üzerinden yapılan indirimdir. İşletmel...
Devamını OkuSerbest meslek makbuzu hesaplama
Serbest meslek makbuzu, elde edilen kazancı vergilendirmek için kullanılan bir belgedir. Türkiye Cumhuriyeti’nde her vat...
Devamını OkuLehtar nedir, çeşitleri nelerdir?
Lehtar, sözleşme ya da hukuki işlem sonucunda kendisine hak tanınan kişi veya kurumdur. Sigorta poliçeleri, çekler, tapu...
Devamını OkuKİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya DönŞimdi Teklif Alın.
Lütfen size gönderdiğimiz doğrulama kodunu giriniz. Güvenlik kodunuz, telefonunuza gönderilen SMS'te bulunabilir.
Kod sana ulaşmadı mı? Tekrar Gönder
Şirketinize ve ihtiyacınıza en uygun e-Dönüşüm çözümleri hakkında bilgi almak için formumuzu doldurun, satış temsilcilerimiz sizi arasın!
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya Dön
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.