fb-img

e-Fatura’ya geçmek göründüğünden çok kolay

e-Fatura muhasebe süreçlerinizi dijitalleştirmek için atacağınız önemli adımlardan biri. Ancak bu konuda pek çok şirketin ve yöneticinin kafasında pek çok soru işareti de yok değil. Bu soru işaretlerini ortadan kaldırmak için e-Fatura’ya geçiş sürecine adım adım bakmaya ne dersiniz?

Öncelikle şu bilgiyi paylaşmakla başlayalım; isteyen herkes e-Fatura’ya geçebilir. Fatura kesen bir mükellefseniz veya henüz hiç fatura kesmemiş yeni kurulmuş bir şirketseniz e-Fatura’ya geçmek için önünüzde hiçbir engel yok demektir. Önemli olan atmanız gereken adımları bilmek…

  1. Adım: Mali Mühür alınması

e-Fatura kullanacak mükelleflerin Mali Mühür almaları bir zorunluluk ancak gözünüzü korkutmasın, bunun için de elektronik olarak başvurunuzu yapabilirsiniz. e-Fatura uygulamasında kullanılacak olan Mali Mühür Sertifikası’na https://mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go adresinden başvurabilirsiniz. İlgili formu doldurmanız ve gerekli ücreti ödemeniz yeterli. İki ile beş gün içerisinde Mali Mühür belirttiğiniz adrese teslim edilir.

  1. Adım: efatura.gov.tr adresinden e-Fatura başvurusu

Kullanıcı hesabınızı oluşturmak için şirketinizde imza yetkisi olan bir kişi veya şirketinizin yetkili temsilcisinin ilgili formu doldurması gerekiyor.

E-Fatura sistemini kullanmak için mükellefler üç seçenekten birini tercih etmeli:

  • GİB Portalı: Eğer aylık kestiğiniz fatura adedi düşükse veya bilgi işlem altyapınız yeterli değilse bu seçeneği tercih edebilirsiniz. Ancak şu detayları aklınızda bulundurmanızda fayda var; GİB Portalı aylık 500 adet fatura kesilmesine izin veriyor. Ayrıca portal üzerinden kesilen ve gelen faturalar 6 ayın sonunda GİB kayıtlarından otomatik olarak siliniyor. Oysa mükelleflerin hem kestikleri hem de kendilerine gelen faturaları 10 yıl boyunca saklama zorunluluğu var.

  • GİB ile entegrasyon: Eğer bilgi işlem altyapınız yeterliyse bu seçeneği tercih edebilirsiniz. Ancak bu seçeneğin tercih edilmesi durumunda her türlü güvenlik, virüs koruması, yedekleme gibi ihtiyaçlar tamamen mükellefin sorumluluğunda oluyor. Bu seçenekte mükellefin sunucularından GİB’e doğrudan bağlanılması gerektiğinden, ciddi bir bilgi işlem altyapı geliştirme maliyeti de söz konusudur. Ayrıca, GİB günde üç defa mükellefin sunucuları aktif olarak çalışıyor mu diye yaptığı denetlemede sunucuların çalışmadığını belirlerse şirket GİB tarafından saatlik olarak kapatılma cezası ile karşı karşıya kalabilir.

  • Özel entegratör: Eğer ayda bilgi işlem altyapınız yeterli değilse veya yeterli olsa bile altyapıyı geliştirmek için ek maliyet yaratmak istemiyorsanız özel entegreratörün ideal seçenek olduğunu söyleyebiliriz. Kesilen ve gelen faturaları 10 yıl saklama zorunluluğu ile ilgili tüm arşivleme özel entegratör tarafından yapılır ve mükellefler istedikleri zaman faturalarına ulaşabilir. Ayrıca özel entegratörün tercih edilmesi durumunda GİB tarafından gerçekleştirilen uyumluluk denetimleri sürecinden mükellefler değil özel entegratörler sorumlu olacaktır.

e-Fatura başvuru sürecini tamamlamak için işte sadece bu iki adımı geçmek yeterli. Peki, Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan onaylı özel entegratör seçeneğini yani eLogo’yu tercih etmeniz size ne gibi avantajlar sağlayacak? Bu avantajları şöyle sıralayalım:

  1. Düşük maliyet: Kağıt, baskı, arşivleme, iş gücü ve dağıtım maliyetlerinde tasarruf sağlayın.

  2. Kolay entegrasyon: İş süreçlerinize ve mevcut yazılımlara kolayca entegre edin.

  3. Hızlı ve verimli: Faturalama ve muhasebe süreçlerinizi hızlandırarak zaman kazanın.

  4. Güvenli: Elektronik ortamda güvenli bir şekilde saklanan faturalarınıza gerektiğinde hızla ulaşın.

  5. Çevre dostu: Kâğıt kullanımını azaltın her yıl yüzbinlerce ağacı kurtarın.

  6. Sınırsız yetkilendirme: Sınırsız sayıda kullanıcının yetkilendirilmesine izin veren yapısı sayesinde kullanıcı yönetimini kolaylıkla yapın.

eLogo e-Fatura uygulamasına geçmek için bize ulaşın.

eLogo ile dijital dönüşüm başladı!

HEMEN DÖNÜŞÜME BAŞLAYIN
vertical-hand-icon