e-Mutabakat ve Avantajları Hakkında Bilmeniz Gerekenler 

Tedarikçi ya da müşteri olarak çalıştığınız şirketlerle yaptığınız mutabakatlarda e-Mutabakat sistemini kullanarak kolayca e-posta, SMS ya da faks gönderin, cevapları elektronik ortamda toplayarak geri dönüşlerinizi artırın!

Gelişen teknoloji araçları sayesinde geleneksel iş süreçlerini dijital ortama taşıyarak zaman ve maliyetten tasarruf etmek artık daha kolay. GİB mevzuatı gereği, bilanço esasına göre defter tutan ve 5.000 TL’yi aşan mal veya hizmet alım/satışlarını Ba-Bs Bildirim Formu ile bildirmek zorunda olan tüm mükelleflerin mutabakat yapmaları gerekmektedir.e-Mutabakat sistemi ile siz de müşterileriniz veya tedarikçileriniz arasındaki alacak-borç eşitlenme işlemlerini dijital ortamda hızlı, güvenli ve hatasız olarak gerçekleştirebilirsiniz.

e-Mutabakat sürecinin adımları nelerdir?

Firmanızın mutabakat süreçleri, kolaylıkla tamamlayabileceğiniz 3 adımdan oluşuyor. Hem zamandan tasarruf ederek hem de maliyetleri düşürerek yürütebileceğiniz adımları beraber inceleyelim.

1. Veri yükleme

BA, BS, ya da Cari Bakiye mutabakatları için kendi sisteminizden aldığınız Excel dosyalarını e-mutabakat uygulamasına aktarın.

2. Mutabakat bildirim gönderimi

Sisteme yüklenen mutabakat kayıtlarını çalıştığınız şirketlere e-posta, SMS ya da faks yoluyla tek tuşla gönderin.

3. Geri bildirim takibi

Tanımlı şirketlerden gelen mutabakat onay ve red bildirimlerini sistem üzerinden anlık olarak görüntüleyin. Belirli bir süre cevap vermeyen şirketlere sistem tarafından otomatik tekrar gönderim yapılmasını sağlayarak cevaplanma oranınızı artırın. 

e-Mutabakat sisteminin getirdiği avantajlar nelerdir?

e-Mutabakat sistemine geçiş yaptığınızda hızdan tasarrufa, anlık kontrollerden çoklu gönderim kolaylıklarına, hızlı veri aktarımından otomatik hatırlatmalara; birçok avantaj yakalamış olacaksınız. Gelin bu avantajlar neymiş, bakalım!

Hız

Elektronik ortama aktarılan mutabakat süreci ile telefon, posta ve faks trafiğine son verip, yüzlerce satırlık 2 ekstreyi saniyeler içerisinde karşılaştırabilirsiniz.

Tasarruf

Arşivleme, kargo, kağıt, telefon, faks gibi masraflardan kurtularak çalışanlarınızın evraklar arasında kaybolmasının önüne geçebilir ve hem zamandan hem de paradan tasarruf edebilirsiniz.

Kolay kontrol

Mutabakatlarda yaşanan uyuşmazlıkları web üzerinden çözebilir ve mutabakatları sistemden kolaylıkla kontrol edebilirsiniz.

Anlık kontrol

Geriye dönük fatura sorgulama süreçlerinizi kolaylaştırarak, detaylı raporlama sayesinde mutabakat mektuplarınızın karşı tarafa ulaşım durumunu rahatça öğrenebilirsiniz.

Çoklu gönderim imkanı

Tek tek mutabakat gönderimi yapmak yerine çoklu seçim sayesinde birden fazla mutabakatı karşı tarafa ileterek zamandan tasarruf edebilirsiniz.

Hızlı veri aktarımı

Web tabanlı uygulama sayesinde verilerinizi anında sisteme aktarabilirsiniz.

Ekstre karşılaştırma

Ekstreleri çevrim içi olarak çok kısa sürede karşılaştırıp mutabakat farklarını tespit edebilirsiniz.

Otomatik hatırlatma

e-Mutabakat sisteminin, cevap vermeyen şirketlere otomatik olarak tekrar e-posta göndermesini sağlayabilirsiniz.

KEP ile resmi gönderim

Mutabakat gönderimlerini KEP sistemi üzerinden yaparak giden mutabakat mektuplarının ve gelen cevapların resmi olmasını sağlayabilirsiniz.

eLogo ile dijital dönüşüm başladı!

HEMEN DÖNÜŞÜME BAŞLAYIN
vertical-hand-icon