e-TİCARETE BAŞLAMAK İSTEYENLERİN MUTLAKA BİLMESİ GEREKEN 10 ADIM

Teknolojinin hayatımıza olan pozitif etkisi gün geçtikçe artıyor. Eskiden hayal bile edemediğimiz adımları bugün kolayca atmamızı sağlayan ve bize farklı kapılar açan online devrim ticarete bakışımızı da değiştiriyor.

İşletmenizi günümüzün şartlarına uyarlamak veya ne zamandır hayalini kurduğunuz, planlarını yaptığınız işi başlatmak için de teknoloji emrinizde.

Hızlanan yaşam, daralan zaman ve artan rekabetle birlikte, e- ticaret hem alıcı hem satıcı için büyük fırsatlar yaratıyor. Tabii sağladığı rahatlığın yanında özellikle satıcı tarafında riskler de barındırıyor. Peki bu riskleri bertaraf ederek, e-ticarete en başarılı şekilde başlamak için izlemeniz gereken adımlar neler?

İşte başarıya giden 10 adım:

Başarılı ve işlevsel bir e-ticaretin temelinde, sistemli hazırlanmış, kullanıcı odaklı, müşteriyi yormayan, hızlı çalışan ve güvenli bir yapı olmalı. Bu yapıyı planlarken her adımın üzerinden dikkatlice geçmeli, ihtiyacınız olan yapı için doğru ortakları seçtiğinizden emin olmalısınız. Bu adımları 10 maddede toplayabiliriz.

Başlıyoruz: Herkesin dikkatini çekecek o “ürün” ne?

Yaşadığımız dünyada fikir artık her şey. İyi bir fikriniz varsa en önemli adımı attınız demektir.

Fikriniz size başta çok parlak görünebilir ama güzelliğinin yanında e-ticaret için de uygun olduğundan emin olmalısınız. İnsanların online alışveriş alışkanlıklarına uygun, talep yaratacak ürün veya ürünler seçin. Şu an hali hazırda var olan işletmenizi büyütmek için bu adımı atıyorsanız sattığınız ürün online alışveriş yapmak isteyen kitleyi heyecanlandıracak mı bunun cevabını arayarak işe başlayabilirsiniz. E- ticaretiniz için ürünlerinizi çeşitlendirebilir ya da içlerinden sadece belli kalemleri seçebilirsiniz.

 

Vitrininizi her zaman dikkat çekici tutmalısınız 

Satış yapacağınız alanın tasarımının, kullanıcı dostu yapısının en az bir mağazanın vitrini kadar önemli olduğunu unutmayın. Müşterileriniz içeri girdikleri an alışverişe devam etmek ve yeniden gelmek istemeliler. Vitrininizi sürekli yeni ve dikkat çekici tutmanın yollarını aramalısınız. En popüler ürünleri ve kampanyaları öne çıkarırken, aradığı ürünü kolayca bulmanın da müşterileri her zaman memnun ettiğini unutmayın. Sitenin renklerini tasarımını ürününüzün doğasına uygun olarak seçin. Ürünlerinizi en ayrıntılı ve güzel görünecek şekilde sergilediğinizden emin olun. Müşterinin dikkatini çekecek ayrıntılara yer verin. Unutmayın bir mağazada ürünü eline aldığında yaşadığı deneyime en yakın deneyimi sağlamanız çok önemli.

e-Fatura ve e-Arşiv kullanarak kendi işinizi kolaylaştırın

e-Ticaret müşterileriniz kadar sizin de hayatınızı kolaylaştırmalı. Kendinizi yeni bir dükkân açıyor gibi düşünün, tüm zamanınızın geçeceği bir yerde konforunuzu da düşünmek zorundasınız. İşte bu noktada e- ticarette de sizi yormayacak bir yönetim paneline ihtiyacınız var. Bu panelin yanı sıra güvenli tutarlı ve kesintisiz fatura girişi sağlayacak sizi olası hatalardan koruyacak e-Fatura sistemini tercih etmelisiniz. e- Fatura GİB’in belirlediği standartlarda elektronik ortamda düzenlenen, kâğıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip faturadır. Satış ve faturalama gibi süreçlerinizi dijital ortama taşıyarak ödeme ve tahsilat süreçlerinizde hızınızı ve veriminizi artırır ve maliyetlerinizi de büyük ölçüde azaltır. İşinizi kolaylaştıracak bir başka ürün de e- Arşiv uygulaması. Tüm faturalarınızın elektronik ortamda oluşturulması, muhafazası, ibrazı ve raporlanmasını kapsayan bu uygulamayla işinizi garantiye alabilir siz pazarlamaya ve işletmenizi geleceğe taşımaya vakit ayırabilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için e-Arşiv sayfamızı ziyaret edin.

Yazılımınız en az ürününüz kadar sağlam olmalı

Satışı yapılacak olan ürün grubu, adedi, pazarlama ihtiyaçları gibi konular üzerine konumlandırılan farklı hazır e-ticaret paketleri, en küçüğünden büyüğüne kadar bütün işletmeler için e-ticarete başlamayı kolaylaştırıyor. Önemli olan işinizin yapısına uygun, ileride eklemeler yapmaya da açık yazılımı seçebilmek.

En önemli adım güvenlik

e-ticaretin kolaylığı ve rahatlığının yanında insanların kafasında yarattığı bir soru işareti var o da güvenlik. Güvenlikle ilgili önyargıyı yok etmediğiniz sürece ürününüz ne kadar iyi olursa olsun potansiyel alıcınıza ulaşamazsınız. Bu sebeple yatırımınızda önemli bir payı güvenliği güçlendirmeye ayırmalısınız.

Ödeme sisteminizi belirlerken hedef kitle alışkanlıklarını göz önünde bulundurun 

Çevrimiçi ödeme sistemlerinden kredi kartı ile satış yapmak istiyorsanız bankalara sanal POS başvurusu yapmanız, alternatif ödeme sistemleri ile (PayU, BKM Express vb.) havale ve EFT ile satış yapmak istiyorsanız gerekli hesaplarınızı oluşturmanız ve bankalarda şirket bilgilerinizle bir hesap açtırmanız gerekiyor. Bunlar işin prosedürleri ama en önemlisi hedef kitlenizin hangi ödeme sistemine daha yakın olduğunu araştırarak işe başlamalısınız. Belki sizi başta zorlayacak ama alternatifleri ne kadar çeşitli tutarsanız geri dönüşü o kadar iyi olacaktır.

“Lojistik ve depolama” son adım olmamalı

Ulaştırma işi size en son adım gibi görünebilir ama müşterilerin satın aldıkları ürünlerin ellerine ulaşma süreci şikâyete en açık konulardan biri. Bu sebeple fiyattan tutun, ürünün teslim zamanının kaç gün olması gerektiğine kadar sorun yaratabilecek birçok konuyu seçtiğiniz kargo firmasıyla birlikte planlamadan e-ticarete adım atmayın. Seçtiğiniz firma sizin yol boyunca en önemli ortağınız olacak unutmayın. İşin ne kadar büyüyeceğini, ihtiyacınızın ne kadar genişleyeceğini öngörerek işin başında depolamayla ilgili en uygun çözümü bulmanız da en az ulaşım kadar önemli. Depolayamadığınız bir ürünü satamazsınız da.

Sosyal medya hem dostunuz hem düşmanınız 

e-ticaret müşterileri sosyal medyayı da aktif kullanma alışkanlığına sahipler. Özellikle alışveriş konusunda iyi ve kötü yorumlarını asla sakınmayan bir kitleyle karşı karşıyasınız. Kötü yorumları bertaraf edebilmek için size en çok müşteri sağlayacak adımı sosyal medyayı es geçmeniz kabul edilemez. İşletmenizi mutlaka sosyal medya yönetimiyle beslemelisiniz ama bu sırada gelebilecek her türlü kötü yoruma karşı kriz planınızı oluşturduğunuzdan, gelebilecek sorulara cevaplarınızı hazırladığınızdan olduğundan emin olmalısınız.

Doğru anda, doğru yerde, doğru kelimeyle yer alın 

e- ticaret sitenizi doğru anahtar kelimelerle arama motoruna tanıtmayı unutmayın. Arama motorları sitenizin içinde geçen kelimelere göre indeksleme yapar ve müşterilerinizin doğru aramayla size hemen ulaşmasını sağlar. Sizi kimin, neyi ararken bulmasını istiyorsanız tanımlamayı bu şekilde yapın. Yine aynı şekilde Google’a reklam verirken tüketicinin ürününüzü ne şekilde arayabileceğini mutlaka göz önünde bulundurun ve seçeneklerinizi çoğaltın.

Müşterilerinize küçük sürprizler yapmayı unutmayın

Satış yaparken güler yüzün, iyi tezgahtarların ne kadar önemli olduğunu biliyorsunuz. Peki e- ticarette bunun karşılığı ne? Müşterilerinizi memnun edecek minik dokunuşlar ve dönemsel kampanyalar yaparak bu güler yüz etkisini online dünyada da yaşatabilirsiniz. Her şeyden önce en çok dikkat çekecek kampanyalarınızı vitrine yani sitenin girişine koymayı unutmayın. Ücretsiz kargo imkânı, ilk alışverişe verilecek indirimler, arkadaş davetiyle gelen bonus puanlar gibi onları memnun edecek adımlar atmak kısa zamanda daha sadık bir kitle elde etmenizi sağlayacak.

Bütün bu adımları planladıktan sonra gönül rahatlığıyla e-ticaretin kolay, karlı ve fırsatlarla dolu dünyasının tadını çıkarabilirsiniz. Bol satışlar!

eLogo ile dijital dönüşüm başladı!

HEMEN DÖNÜŞÜME BAŞLAYIN
vertical-hand-icon