Talebinizi ilgili birimimize ilettik. En kısa sürede size dönüş yapacağız.
Başarılı ve işlevsel bir e-ticaretin temelinde, sistemli hazırlanmış, kullanıcı odaklı, müşteriyi yormayan, hızlı çalışan ve güvenli bir yapı olmalı.
Teknolojinin hayatımıza olan pozitif etkisi gün geçtikçe artıyor. Eskiden hayal bile edemediğimiz adımları bugün kolayca atmamızı sağlayan ve bize farklı kapılar açan online devrim ticarete bakışımızı da değiştiriyor.
İşletmenizi günümüzün şartlarına uyarlamak veya ne zamandır hayalini kurduğunuz, planlarını yaptığınız işi başlatmak için de teknoloji emrinizde.
Hızlanan yaşam, daralan zaman ve artan rekabetle birlikte, e- ticaret hem alıcı hem satıcı için büyük fırsatlar yaratıyor. Tabii sağladığı rahatlığın yanında özellikle satıcı tarafında riskler de barındırıyor. Peki bu riskleri bertaraf ederek, e-ticarete en başarılı şekilde başlamak için izlemeniz gereken adımlar neler?
İşte başarıya giden 10 adım:
Başarılı ve işlevsel bir e-ticaretin temelinde, sistemli hazırlanmış, kullanıcı odaklı, müşteriyi yormayan, hızlı çalışan ve güvenli bir yapı olmalı. Bu yapıyı planlarken her adımın üzerinden dikkatlice geçmeli, ihtiyacınız olan yapı için doğru ortakları seçtiğinizden emin olmalısınız. Bu adımları 10 maddede toplayabiliriz.
Başlıyoruz: Herkesin dikkatini çekecek o “ürün” ne?
Yaşadığımız dünyada fikir artık her şey. İyi bir fikriniz varsa en önemli adımı attınız demektir.
Fikriniz size başta çok parlak görünebilir ama güzelliğinin yanında e-ticaret için de uygun olduğundan emin olmalısınız. İnsanların online alışveriş alışkanlıklarına uygun, talep yaratacak ürün veya ürünler seçin. Şu an hali hazırda var olan işletmenizi büyütmek için bu adımı atıyorsanız sattığınız ürün online alışveriş yapmak isteyen kitleyi heyecanlandıracak mı bunun cevabını arayarak işe başlayabilirsiniz. E- ticaretiniz için ürünlerinizi çeşitlendirebilir ya da içlerinden sadece belli kalemleri seçebilirsiniz.
Vitrininizi her zaman dikkat çekici tutmalısınız
Satış yapacağınız alanın tasarımının, kullanıcı dostu yapısının en az bir mağazanın vitrini kadar önemli olduğunu unutmayın. Müşterileriniz içeri girdikleri an alışverişe devam etmek ve yeniden gelmek istemeliler. Vitrininizi sürekli yeni ve dikkat çekici tutmanın yollarını aramalısınız. En popüler ürünleri ve kampanyaları öne çıkarırken, aradığı ürünü kolayca bulmanın da müşterileri her zaman memnun ettiğini unutmayın. Sitenin renklerini tasarımını ürününüzün doğasına uygun olarak seçin. Ürünlerinizi en ayrıntılı ve güzel görünecek şekilde sergilediğinizden emin olun. Müşterinin dikkatini çekecek ayrıntılara yer verin. Unutmayın bir mağazada ürünü eline aldığında yaşadığı deneyime en yakın deneyimi sağlamanız çok önemli.
e-Fatura ve e-Arşiv kullanarak kendi işinizi kolaylaştırın
e-Ticaret müşterileriniz kadar sizin de hayatınızı kolaylaştırmalı. Kendinizi yeni bir dükkân açıyor gibi düşünün, tüm zamanınızın geçeceği bir yerde konforunuzu da düşünmek zorundasınız. İşte bu noktada e- ticarette de sizi yormayacak bir yönetim paneline ihtiyacınız var. Bu panelin yanı sıra güvenli tutarlı ve kesintisiz fatura girişi sağlayacak sizi olası hatalardan koruyacak e-Fatura sistemini tercih etmelisiniz. e- Fatura GİB’in belirlediği standartlarda elektronik ortamda düzenlenen, kâğıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip faturadır. Satış ve faturalama gibi süreçlerinizi dijital ortama taşıyarak ödeme ve tahsilat süreçlerinizde hızınızı ve veriminizi artırır ve maliyetlerinizi de büyük ölçüde azaltır. İşinizi kolaylaştıracak bir başka ürün de e- Arşiv uygulaması. Tüm faturalarınızın elektronik ortamda oluşturulması, muhafazası, ibrazı ve raporlanmasını kapsayan bu uygulamayla işinizi garantiye alabilir siz pazarlamaya ve işletmenizi geleceğe taşımaya vakit ayırabilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için e-Arşiv sayfamızı ziyaret edin.
Yazılımınız en az ürününüz kadar sağlam olmalı
Satışı yapılacak olan ürün grubu, adedi, pazarlama ihtiyaçları gibi konular üzerine konumlandırılan farklı hazır e-ticaret paketleri, en küçüğünden büyüğüne kadar bütün işletmeler için e-ticarete başlamayı kolaylaştırıyor. Önemli olan işinizin yapısına uygun, ileride eklemeler yapmaya da açık yazılımı seçebilmek.
En önemli adım güvenlik
e-ticaretin kolaylığı ve rahatlığının yanında insanların kafasında yarattığı bir soru işareti var o da güvenlik. Güvenlikle ilgili önyargıyı yok etmediğiniz sürece ürününüz ne kadar iyi olursa olsun potansiyel alıcınıza ulaşamazsınız. Bu sebeple yatırımınızda önemli bir payı güvenliği güçlendirmeye ayırmalısınız.
Ödeme sisteminizi belirlerken hedef kitle alışkanlıklarını göz önünde bulundurun
Çevrimiçi ödeme sistemlerinden kredi kartı ile satış yapmak istiyorsanız bankalara sanal POS başvurusu yapmanız, alternatif ödeme sistemleri ile (PayU, BKM Express vb.) havale ve EFT ile satış yapmak istiyorsanız gerekli hesaplarınızı oluşturmanız ve bankalarda şirket bilgilerinizle bir hesap açtırmanız gerekiyor. Bunlar işin prosedürleri ama en önemlisi hedef kitlenizin hangi ödeme sistemine daha yakın olduğunu araştırarak işe başlamalısınız. Belki sizi başta zorlayacak ama alternatifleri ne kadar çeşitli tutarsanız geri dönüşü o kadar iyi olacaktır.
“Lojistik ve depolama” son adım olmamalı
Ulaştırma işi size en son adım gibi görünebilir ama müşterilerin satın aldıkları ürünlerin ellerine ulaşma süreci şikâyete en açık konulardan biri. Bu sebeple fiyattan tutun, ürünün teslim zamanının kaç gün olması gerektiğine kadar sorun yaratabilecek birçok konuyu seçtiğiniz kargo firmasıyla birlikte planlamadan e-ticarete adım atmayın. Seçtiğiniz firma sizin yol boyunca en önemli ortağınız olacak unutmayın. İşin ne kadar büyüyeceğini, ihtiyacınızın ne kadar genişleyeceğini öngörerek işin başında depolamayla ilgili en uygun çözümü bulmanız da en az ulaşım kadar önemli. Depolayamadığınız bir ürünü satamazsınız da.
Sosyal medya hem dostunuz hem düşmanınız
e-ticaret müşterileri sosyal medyayı da aktif kullanma alışkanlığına sahipler. Özellikle alışveriş konusunda iyi ve kötü yorumlarını asla sakınmayan bir kitleyle karşı karşıyasınız. Kötü yorumları bertaraf edebilmek için size en çok müşteri sağlayacak adımı sosyal medyayı es geçmeniz kabul edilemez. İşletmenizi mutlaka sosyal medya yönetimiyle beslemelisiniz ama bu sırada gelebilecek her türlü kötü yoruma karşı kriz planınızı oluşturduğunuzdan, gelebilecek sorulara cevaplarınızı hazırladığınızdan olduğundan emin olmalısınız.
Doğru anda, doğru yerde, doğru kelimeyle yer alın
e- ticaret sitenizi doğru anahtar kelimelerle arama motoruna tanıtmayı unutmayın. Arama motorları sitenizin içinde geçen kelimelere göre indeksleme yapar ve müşterilerinizin doğru aramayla size hemen ulaşmasını sağlar. Sizi kimin, neyi ararken bulmasını istiyorsanız tanımlamayı bu şekilde yapın. Yine aynı şekilde Google’a reklam verirken tüketicinin ürününüzü ne şekilde arayabileceğini mutlaka göz önünde bulundurun ve seçeneklerinizi çoğaltın.
Müşterilerinize küçük sürprizler yapmayı unutmayın
Satış yaparken güler yüzün, iyi tezgahtarların ne kadar önemli olduğunu biliyorsunuz. Peki e- ticarette bunun karşılığı ne? Müşterilerinizi memnun edecek minik dokunuşlar ve dönemsel kampanyalar yaparak bu güler yüz etkisini online dünyada da yaşatabilirsiniz. Her şeyden önce en çok dikkat çekecek kampanyalarınızı vitrine yani sitenin girişine koymayı unutmayın. Ücretsiz kargo imkânı, ilk alışverişe verilecek indirimler, arkadaş davetiyle gelen bonus puanlar gibi onları memnun edecek adımlar atmak kısa zamanda daha sadık bir kitle elde etmenizi sağlayacak.
Bütün bu adımları planladıktan sonra gönül rahatlığıyla e-ticaretin kolay, karlı ve fırsatlarla dolu dünyasının tadını çıkarabilirsiniz. Bol satışlar!
Fatura no nerede yazar?
Her fatura için tekil olarak oluşturulan bir kodlama sistemi olan fatura no Vergi Usul Kanunu’na göre, bir işletmenin dü...
Devamını Okue-Arşiv fatura görüntüleme
Dijitalleşmenin hızlanmasıyla birlikte kâğıt faturaların yerini e-Arşiv faturaları almaya başladı. Bu sistem, hem işletm...
Devamını OkuDijital dönüşüm nedir?
Dijital dönüşüm, kamu ve özel sektördeki iş süreçlerinin teknoloji desteğiyle tamamen dijital ortama taşınması anlamına ...
Devamını OkuKİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya DönŞimdi Teklif Alın.
Lütfen size gönderdiğimiz doğrulama kodunu giriniz. Güvenlik kodunuz, telefonunuza gönderilen SMS'te bulunabilir.
Kod sana ulaşmadı mı? Tekrar Gönder
Şirketinize ve ihtiyacınıza en uygun e-Dönüşüm çözümleri hakkında bilgi almak için formumuzu doldurun, satış temsilcilerimiz sizi arasın!
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya Dön
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.