Kapat

e-Ticaret nedir, e-Ticaret nasıl yapılır?

Her işte olduğu gibi e ticaret işine girmek isteyenlerin dikkat etmesi gereken bazı noktalar bulunuyor. Planlı ve doru bir strateji ile e ticarette başarı yakalamak mümkün olabildiği gibi bunu sürdürülebilir kılmakta oldukça önemli.

20.07.2022
İçindekiler

e-Ticaret nedir, e-Ticaret nasıl yapılır?

Günümüzde teknolojinin baş döndürücü hızla değişimi gibi müşteri alışkanlıkları ve alışveriş tercihleri de birtakım değişikliklere uğruyor. Şehir yaşantısı, hızlı tüketim ve daha fazla ürüne erişilebilir olmasıyla e-ticaret önemini günden güne artırıyor. Pek çok kişi tarafından merak edilen e-ticaret hem müşteriler hem satıcılar tarafından etraflıca kavranırsa daha efektif hale gelebilir. Elektronik ticaretin kısaltması olan e-Ticaret adından da anlaşılacağı üzere elektronik kanallar yoluyla alışveriş yapmayı sağlayan sisteme verilen isim. Özellikle 90'lı yılların ortasından itibaren internetin yaygınlaşmasıyla insanların hayatına giren e-Ticaret, günümüzde giderek yaygınlaşmakta. Şimdi e-Ticaret nasıl yapılır, avantajları nelerdir ve e-Ticarette alınan vergiler nelerdir? sorularına bakalım.

e-Ticaret nasıl yapılır?

Her işte olduğu gibi e-Ticaret işine girmek isteyenlerin dikkat etmesi gereken bazı noktalar bulunuyor. Planlı ve doru bir strateji ile e-Ticarette başarı yakalamak mümkün olabildiği gibi bunu sürdürülebilir kılmakta oldukça önemli. Peki e-Ticaret nasıl yapılır?

• Öncelikle hangi sektörde faaliyet göstereceğinize ve satacağınız ürüne karar vermelisiniz. Belli bir deneyimden sonra kategori ve ürün çeşitliliğini artırabilir ve farklı markaları satışa sunabilirsiniz.
• Bir şirket kurulumu yaparak hem portföyünüzü oluşturmalısınız hem müşterilerinize güven aşılamalısınız. Ayrıca kanuna uygun olması için şirket kurarak vergi beyanında bulunmanız gerekir.
• Bir e-Ticaret sitesi kurmak ve bunu güçlü bir altyapı ile desteklemek sizi bir adım öne taşıyabilir. e-Ticaret sitenizi mobil cihazlar, bilgisayar ve tabletlerle uyumlu hale getirerek kullanıcı dostu bir platforma dönüştürmek size fayda sağlar.
• Sitenizi ilgi çekici hale getirmek ve daha kolay bir alışveriş deneyimi için filtreleme seçeneği ve görselleri etkin şekilde tasarlamanız gerekir.
• Daha sonra sanal pos ve kargo anlaşmaları ile e-Ticareti müşterileriniz için cazip hale getirmelisiniz.
• Son olarak anlaşacağınız bir tedarikçi ile stokta biten ürünleri hızlıca yenileyebilir ve sitenizi aktif halde tutabilirsiniz.

e-Ticaret vergileri nelerdir?

Gelir elde ettiğiniz her işte vergi ödediğiniz gibi e-Ticaretten elde ettiğiniz gelirler için de vergi ödersiniz. Peki e-Ticaret işiyle uğraşanların ödemesi gereken vergiler nelerdir?

Yıllık gelir vergisi

Gelir vergisine tabi olan mükelleflerin her yıl ödemesi gereken bir vergidir. Her yıl 31 Mart'a kadar beyan edilen gelirden artan oranlı olacak şekilde tahsil edilir. İlk taksiti mart ayında alınırken ikinci taksit temmuz ayında alınır.

Damga vergisi

Yapılan tüm işlemler makbuz ve faturalarla ibraz edildiği için e-Ticaret işiyle uğraşanlar damga vergisi de ödemek zorundadır. Kurumlar arası, kişiler arası ve kurumun kişiyle olan alışverişinden damga vergisi alınır. Yapılan e-Ticaretten sonra resmi ve hukuki işlemleri gösteren belgelerden alınan vergiyi kapsar. İşlem tarihinden sonra 15 gün içinde beyan edilerek verginin ödenmesi gerekir.

Muhtasar beyanname

Stopaj vergisi olarak da bilinen bu vergi çeşidi aylık ya da 3 aylık periyotlarla ödenir. e-Ticaret işiyle uğraşan kişiler yanında çalıştırdıkları kişi sayısına göre bu vergiyi öderler. İşlem tarihinin yapıldığı aydan bir sonraki ayın 26. günü bu vergi beyan edilir ve ödenir.

Katma değer vergisi

Yapılan ve satılan her türlü hizmet ve malın satışından belli bir oranda katma değer vergisi alınır. Katma değer vergisi oranları ürünün çeşidine göre değişkenlik gösterir. e-Ticaret satıcıları sattıkları ürünler için aylık olarak katma değer vergisi öderler.

e-Ticaret yapmanın avantajları nelerdir?

Hızla dijitalleşen dünyada e-Ticaret yapmanın size ekonomik yönden pek çok getirisi olur. Zamanının bir kısmını sanal dünyada geçiren insanlar başta olmak üzere geniş bir kitleye hitap eden e-Ticaretin avantajları şöyle sıralanabilir:

• Kısa süre zarfında daha çok müşteriye ulaşabilirsiniz.
• Satmak istediğiniz ürünleri dilediğiniz sayıda ve ebatlarda sitenize yer sorunu olmadan rahatlıkla ekleyebilirsiniz.
• Depo, mağaza ve ofis kirası gibi ek masraflardan kurtulursunuz.
• Personel yemek masrafı, elektrik, su ve doğalgaz gibi görünmez masraflar bütçenize yük olmaz.
• Sadece bulunduğunuz bölge yada ülkeye değil dünyanın her yerine satış yapabilirsiniz.
• Yenilikçi iş fikirlerini e-Ticaret platformlarınıza kolayca adapte ederek müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.
• Arama motoru optimizasyonu ve hedef kitle çalışması yaparak potansiyel müşterilere kısa yoldan erişebilirsiniz.

Dijital dönüşümde Türkiye'nin öncüsü olan eLogo ile e-Ticaret faaliyetlerinizde fark yaratabilirsiniz. Sunduğu dijital çözümleri tüm altyapılara entegre edebilen eLogo e-Ticaret işlerinizde de en büyük destekçinizdir. eLogo çözüm ortaklığıyla oluşturacağınız e-Fatura programı ile müşterilerinize güvenli bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz. e-Fatura programı ile gelir ve gider dengenizi kontrol edebileceğiniz gibi yıllık ödemeniz gereken gelir vergisi ve damga vergisi gibi vergileri de kolayca hesaplayabilirsiniz.

20.07.2022 tarihinde güncellenmiştir.