“Envanter defteri nedir?” sorusu, bir işletmenin sahip olduğu mal ve hizmetler bütününü kaydettiği belge şeklinde yanıtlanabilir. Envanter defterleri sayesinde işletmelerin faaliyetlerinin izlenmesi, mali durumunun kolayca kontrol edilebilmesi sağlanabilir. Bu sayede işletmenin ihtiyaç duyduğu düzenleme ve takipler kolaylıkla gerçekleştirilebilir.
“Envanter defteri nedir?” sorusu, bir işletmenin sahip olduğu mal ve hizmetler bütününü kaydettiği belge şeklinde yanıtlanabilir. Envanter defterleri sayesinde işletmelerin faaliyetlerinin izlenmesi, mali durumunun kolayca kontrol edilebilmesi sağlanabilir. Bu sayede işletmenin ihtiyaç duyduğu düzenleme ve takipler kolaylıkla gerçekleştirilebilir. Envanter defteri tanımı, bir ticari işletmenin açılış tarihinde ve açılıştan sonraki her hesap döneminin sonunda borçlar ve alacaklar, taşınmazlar gibi varlıkların sıralı ve numaralı olarak kaydedildiği defter olarak da açıklanabilir.
“Envanter defteri ne demek?” sorusundan sonra envanter defterinin nasıl tutulacağı ve nelere dikkat edilmesi gerekliliği gibi sorular işletmelerin zihnini meşgul edebilir. Envanter defteri tutumunda göz önünde bulundurulması ve dikkat edilmesi gereken noktalar şu şekilde belirlenebilir:
Envanter defteri örnek arayanlar envanter defterinin nasıl tutulduğunu merak edebilir. Envanter defterinde öncelikle envanter kategorileri belirlenmelidir. Örnek olarak bir perakende işletmesi kategorileri aksesuar, giyim gibi bölümlerle belirtebilir. Envanterlerin başlangıç değerlerinin belirlenmesi yapılacak sonraki işlem olabilir. İşletme kurulduğu zaman envanterlerin başlangıç değerinin belirlenmesiyle sahip olunan mal ve hizmetlerin değerleri belirlenebilir. Her envanter kaleminin ayrı şekilde kaydedilmesi sayesinde envanterin ismi, miktarı, toplam değeri gibi bilgilerin takibi daha kolay olabilir. Yapılan değişikliklerin envanter defterine kaydedilmesi de önemli bir yere sahip olur. Bu işlemler alım-satım dönemlerinde gerçekleştirilebilir.
Envanterlerin sayımlarının belirli aralıklarla yapılması gerekir. Envanterlerin güncel durumları bu sayede korunabilir. Envanter değeri güncellemesi de sayımların sonuna göre gerçekleştirilebilir. Sayım sonrasında envanterde eksik ya da hasar görülebilir. Eksiklik ya da hasar durumlarının kaydedilmesi ve gerekli düzenlemelerin de gerçekleştirilmesi gerekir. Envanter değerlerinin yıl sonunda gözden geçirilmesi ve gerekli düzenlemelerinin tamamlanması yerinde olur.
Envanter defterinin tutulması, bir firma ve işletmenin finansal durumunun takibinin yapılması ve yönetim kolaylığı oluşturulmasına yardımcı olur. İşletme sahibi kişiler, envanter defteri tutarak işletmelerinin stok miktarını ve değerinin takibini kolaylıkla sağlayabilir. Envanter defteri sayesinde işletmenin finansal durumunun takibi kolaylıkla gerçekleştirilebilir. İşletmenin finansal yönünün takibi bu işlem sayesinde kontrol edilebilir. Envanter defterinin düzgün bir şekilde tutulması vergi beyannameleri konusunda da işletme sahiplerine birçok kolaylık sağlar. Vergi beyannameleri için önemli bir kaynak olabilir. Vergi beyannamelerinin doldurulması bu sayede kolayca yapılabilir. Envanter defterleri işletme planlamasının kolaylaştırılmasını da sağlar. İşletme stratejileri envanter durumlarına göre kontrol edilip gerçekleştirilebilir ve bu sayede işletmenin büyümesine katkı sağlanabilir. Envanter defterleri sayesinde işletmenin finansal raporlarının hazırlanması sağlanır. Envanter defterinin verilerinin kullanılabilmesi sayesinde finansal raporlar daha kolay hazırlanır.
Envanter defterinde hata yapılması işletmenin mali durumunun yanlış gösterilmesine ve buna bağlı olarak da finansal problemlerin yaşanmasına neden olabilir. Hataların düzeltilebilmesi için şu adımlar takip edilebilir:
Envanter defterlerine dair birçok soru işletme sahipleri tarafından merak edilebilir. En çok merak edilen bazı sorular yazının devamında bulunabilir.
İşletmeler tarafından merak edilen sorular içinde kendine yer bulur. Envanter defterleri yıllık olarak tutulan defterlerdir. Bu yüzden kaydı yapılacak envanter çeşitleri oranına göre kalınlıkta bir defter belirlenebilir.
Evet, olabilir. Elektronik ortamların gelişmesiyle birlikte kayıt tutma işlemlerinin de elektronik ortamda yapılması mümkün olabilir. Envanter defterlerinin elektronik ortamda dosyalama şeklinde yapılması da mümkün olur. “Envanter defteri e-Defter kapsamında mı?” sorusu da bu şekilde cevap bulmuş olur.
Noter ve ticaret sicil müdürlüklerinde tasdik ettirilebilir. Bu merciler her hesap döneminde tasdik işlemlerini gerçekleştirebilirler.
Evet, zorunludur. Yevmiye defterleri, envanter defterleri ve defteri kebir ticaretle uğraşanlar tarafından tutulmak zorundadır.
Bu defter; envanterlerin sayısı, boyutu, türü, giriş ve çıkış tarihleri gibi oldukça çeşitli bilgileri içerir. Açılış-kapanış mizanları, gelir gider tabloları, stok envanter listeleri, teminat ve depozito, demirbaş listeleri ve amortismanlar, kredi ödeme ve planları gibi bilgiler envanter listelerine kaydedilir.
Pazaryeri entegrasyonu
Günümüz dijital dünyasında e-ticaretin hızla büyümesiyle birlikte pazaryeri entegrasyonu önemli bir hale gelmiştir. Birç...
Devamını OkuShopier nedir, Shopier'de nasıl satış yapılır?
Shopier, bireysel veya kurumsal üyelik oluşturarak internet üzerinden satış yapmanızı sağlayan bir e-ticaret platformudu...
Devamını OkuTemel fatura iptali nasıl yapılır?
Elektronik fatura sistemleri, işletmelerin muhasebe süreçlerini dijitalleştirerek daha hızlı ve güvenilir hale getirmekt...
Devamını OkuKİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya DönŞimdi Teklif Alın.
Lütfen size gönderdiğimiz doğrulama kodunu giriniz. Güvenlik kodunuz, telefonunuza gönderilen SMS'te bulunabilir.
Kod sana ulaşmadı mı? Tekrar Gönder
Şirketinize ve ihtiyacınıza en uygun e-Dönüşüm çözümleri hakkında bilgi almak için formumuzu doldurun, satış temsilcilerimiz sizi arasın!
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya Dön
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.