Close
Teklif Alın

Talebiniz alınmıştır, en kısa sürede sizinle iletişime geçeceğiz.

Kapat

İleti yönetim sistemi nedir? İYS detayları

İleti yönetim sistemi (İYS) ticari amaçlı elektronik iletilerin alınmasını, gerekli izin ve şikâyetlerin takip edilmesini sağlar.

28.04.2022

İleti yönetim sistemi nedir? İYS detayları

İleti yönetim sistemi

Teknolojinin gün geçtikçe farklı boyuta ulaşması ile birlikte kişisel verilerin korunması da önemli bir konu halini almıştır. Bu kapsamda ticari iletilerin Ticaret Bakanlığı tarafından denetlenip alıcıların onayının gözlemlendiği bir mekanizma kurulmasına ihtiyaç duyulmuştur. Kurulan sistem de ileti yönetim sistemi olarak adlandırılır.

İYS nedir?

İleti yönetim sistemi (İYS) Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan 6563 sayılı kanun esaslarına göre hazırlanan yönetmelik kapsamında hayata geçirilmiştir. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin desteği ile kurulan sistem ticari amaçlı elektronik iletilerin alınmasını, gerekli izin ve şikâyetlerin takip edilmesini sağlar. Sistemin işleyişinde ulusal veri tabanı sistemi kullanılır. Sistem aracılığı ile alıcıların kişisel verileri korunurken aynı zamanda hizmet sağlayıcının onaylı iletişim adresi de kontrol edilebilir. Bunun yanında şikâyetlerin yönetilmesi de tek bir sistem üzerinden gerçekleştirilebilir. 

İleti yönetim sistemi ne işe yarar?

MERSİS kaydınız bulunuyorsa İYS sistemine elektronik başvuru yöntemi ile başvuru yapabilirsiniz. MERSİS kaydınız yoksa da dilekçe ile İYS'ye başvuru yapmanız mümkündür. Yapılan başvurunun olumlu değerlendirilmesi sonucunda şirket unvanına özel bir kod ataması yapılır. Bu aşamadan sonra İYS ileti paketi sözleşme tiplerinden alıcı sayısına uygun bir paket seçmeniz gerekir. 5 bin alıcı sayısına kadar olan paketlerden herhangi bir ücret talep edilmez. 5 bin-250 bin arasında olan işletmeler ise belli bir İYS paket ücreti ödemek zorundadır.

Kayıt işleminin tamamlanmasını müteakip işletmeler alıcı izinlerini İYS'ye yüklemelidir. Geçmişe dönük olan tüm belgelerin ispat yükümlülüğü hizmet sağlayıcının sorumluluğundadır. Vatandaşlar 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren İYS'ye giriş yetkisi verilmiştir. Vatandaşlar kendi yetkileri ile izinleri kontrol edip ticari iletileri ret haklarını kullanabilirler.

Ticari elektronik ileti yönetim sistemi, ticari faaliyet gösteren işletmelerin vatandaşlarla iletişim kurmasını, faaliyetlerini tanıtmasına imkân tanıyan bir mekanizmadır. Bu sistemin kullanılması işletmeler tarafından büyük bir güvence olduğu gibi vatandaşlar tarafından da beğenilen bir sistemdir. Vatandaşlar istemediği iletiyi reddederek ilgi alanı olmayan faaliyetlerle ilgili ileti almanın önüne geçebilir.

Ticari elektronik ileti yönetim sistemi avantajları nelerdir?

Vatandaşları gereksiz ticari ileti akışından kurtaran İYS, kullanıcıya önemli avantajlar sunan bir sistemdir. Kullanılan sistemin avantajlarını şu şekilde sıralayabiliriz:

 

  • Vatandaşların kişisel verilerinin İYS güvencesi ile korunması sağlanır.
  • İşletmeler tarafından alıcılara gönderilen onaylı iletiler İYS güvencesi ile sistemde muhafaza edilir.
  • İşletmelerin, alıcılara verdikleri izinleri düzenli raporlar ile takip etmeleri mümkündür.
  • Vatandaşlar istemedikleri ticari iletileri reddetme hakkına sahiptir. Bunun yanında izinsiz olarak ticari ileti gönderen işletmeler sisteme şikâyet edilebilir.
  • Alıcıların şikâyetleri, verdikleri izinler ve ticari iletilerin denetlenmesi tek bir mekanizma üzerinde toplanır.
  • Sisteme txt, csv ve excel formatında veri dosyaları eklenebilir.
  • API ile çalışan sistemin kullanımı çok kolay olmakla birlikte cazip fiyatlıdır.

 

1 Ocak 2021 tarihinde yapılan düzenleme ile 6563 sayılı "Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi" hakkında kanun yürürlüğe girmiştir. 150 binin altında ticari iletişim adresi olan işletmelerin de 31 Mayıs 2020'ye kadar verilerini İYS'ye yüklenmesine karar verilmiştir. İleti yönetim sistemine kayıtsız şekilde gönderilen ticari iletiler izinsiz sayılacağı içi 6563 sayılı kanun esaslarına göre cezai yaptırım gündeme gelebilir.

Teknolojinin gelişmesi ile birlikte elektronik ileti sisteminde de çok önemli atılımlar yaşanmıştır. Bu kapsamda geliştirilen e devlet ileti yönetim sistemi, modern teknolojiye uygun şekilde tasarımı yapılmış bir sistemdir. Yapılan AR-GE çalışmaları ile sistemin çok daha işlevsel olacağı yönünde değerlendirmeler yapılmaktadır. Kullanımı oldukça pratik olan sistemin avantajlarından her işletme ve vatandaş yararlanabilir. Cep telefonu olan herkes bu iletileri alabilir, gerekli izinleri yönetebilir. 

Neden dijital dönüşüm?

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod

Size nasıl yardımcı olabiliriz? Size nasıl yardımcı olabiliriz?
eLogo Çevrimiçi