Close
Teklif Alın

Talebiniz alınmıştır, en kısa sürede sizinle iletişime geçeceğiz.

Kapat

Mersis nedir? Mersis no ne işe yarar?

Merkezi Sicil Kayıt Sistemi’nin kısaltılması olarak karşımıza çıkan Mersis ticaret yapan işletmelerin verilerinin toplandığı sisteme verilen isimdir.

23.06.2022

Mersis nedir? Mersis no ne işe yarar?

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından desteklenen Mersis bir bakıma havuzu bulunan bir sorgulama sistemidir. İşletmelerin ticaret sicil kayıtlarının dijital ortamda saklanmasında kullanılır. Kamu için hazırlanan Mersis sistemi dışında aktif olarak kullanılan diğer sistemler MERNİS, UAVT ve TAKBİS kısaltmalarıyla karşımıza çıkar. Mersis yani Merkezi Sicil Kayıt Sistemi’nin 2015 yılından sonra kullanım oranı giderek artmıştır.

Mersis genel olarak var olan ticari işletmeler ve şirketlerin kayıt ve değişikliklerinin yürütülmesini kolaylaştırır. Aynı zamanda ticaret sicil kayıtlarının tescil ve ilanlarının da düzenli olarak depolanabilmesini sağlar. Sistemin en güzel tarafı dernek, vakıf, sendikalar, odalar, serbest meslek erbapları, tüzel kişilikler, tacirler ve meslek örgütlerinin tek bir numara ile uygulamadan kolayca sorgulanabilmesini sağlamasıdır. Hem zamandan hem de maliyetten kazanç sağlayan Mersis kamu kurumlarının basit birkaç işlemle tüzel kişiliklere dair bilgileri kolayca edinebilmesinde etkilidir.

Mersis no nedir?

2006 yılında proje olarak çalışılan ve 2010’dan bu yana aktif olarak kullanılan Mersis iki farklı fonksiyonu sunabilen bir sistemdir. Az bürokrasi ve zamandan kazanım sağlamayı ortaya çıkaran kayıt, değişiklik, düzenleme gibi fonksiyonları kısa bir süreçte gerçekleştirmek ve ticari siciller hakkında dijital ortamda veri depolayabilmeyi sağlamaktır. Bu aşamada ortaya çıkan ve çoğu kişinin merak ettiği Mersis no nedir diye bakılacak olursa karşımıza 16 numaralı bir kod çıkar. Bu kod şahıs şirketi, anonim ve limited şirketlerde değişiklik gösterir. Örneğin söz konusu olan mersis no şahıs şirketine ait ise şirket sahibinin T.C. kimlik numarasıyla oluşturulur. Mersis no 16 haneden oluşturulduğu için şirket sahibinin kimlik numarasının önüne üç adet sıfır atılarak oluşturulur. Örneğin 00035… gibi. Anonim ya da limited ortaklı bir şirket söz konuşu ise mersis no 0 rakamıyla başlar ve vergi numarası eklenir.


Mersis no nasıl alınır?

Şirketler için büyük önem taşıyan Mersis no genellikle işletmenin kayıtlı olduğu resmi belgelerde yer alır. Aynı zamanda işletmeyle alakalı gerçekleştirilecek sorgulamalarda da bu no karşınıza mutlaka çıkacaktır. Ancak ilk defa sisteme kayıt olacaklar ve numarası bulunmayanlar için mersis no nasıl alınır kısaca özetlemek gerekirse;

  • Mersis sistemine kayıt oluşturmadan Mersis no edinmek mümkün değildir. Bu sebeple öncelikle https://mersis.gtb.gov.tr/ adresi üzerinden kayıt oluşturulması gerekir.
  • Adresi kullanarak erişim sağlayacağınız Mersis internet sitesinin sağ üst kısmında yer alan “Giriş” butonuna tıklayın.
  • Bu aşamada sisteme erişim için e-devlet, mersis hesabı, e-imza ve mobil imza yöntemleri karşınıza çıkar. Bunlardan herhangi birini seçerek kayıt işlemlerinize devam edebilirsiniz.
  • Yapacağınız tercihe göre karşınıza gelen “başvurular” sekmesini kullanarak işlemlere devam edebilirsiniz.
  • “Kuruluş Başlat” seçeneğinden faydalanarak firma türünü seçerek gerekli alanları doldurmaya başlayın. Bu aşamada bilgilerin doğru ve eksiksiz olmasına özen göstermelisiniz. Keza yanlış ya da eksik bilgilerle sonraki adımlara ilerlemeniz mümkün olmayacaktır.
  • Tüm gerekli alanları doldurduktan sonra Ticaret Sicil Müdürlüğü ile iletişime geçip Mersis no alma işlemlerini tamamlayabilirsiniz.


Merkezi sicil kayıt sistemi ne işe yarar?

Merkezi Sicil Kayıt Sistemi yani Mersis işletmeler açısından pek çok işlemin bir arada yapılabilmesine olanak sağlar. Zaman kaybını önlemek ve bürokrasi işlemlerinin önüne geçmek için güvenli bir havuz sistemi sağlayan Merkezi Sicil Kayıt sistemi gerek bakanlıklar gerek borsa kurumlarında sıkça kullanılır. Merkezi Sicil Kayıt Sistemi sayesinde şu alanlarda normalden daha kısa sürelerde işlem yapabilirsiniz:

  • İşletmelerin kuruluş işlemleri,
  • Şirketlere dair sözleşmelerin sistem üzerinden hazırlanıp e-imza ya da mobil imza aracılığıyla TSM’ye aktarılabilmesi.
  • Acente işlemleri,
  • Birleşme, bölünme, tür değişikliği, genel değişiklikler, ticari işletme devri konuları,
  • Tasfiye, tasfiyeden dönme, terkin, ihya, merkez nakli işlemleri,
  • Merkez nakli sonucu silinme, iflas, yönetim kayyımı, denetim kayyımı, internet sitesi tescili,
  • Konkordato işlemleri, ad- soy ad değişikliğine gitme, iç yönerge tescili.

Mersis no kullanarak gerçekleştirilebilen bu onlarca işlem sistem kullanımından önce birçok bürokratik engele takılabiliyordu. Lakin Mersis sistemi sayesinde oldukça kısa sürelerde dilediğiniz ortamdan internet aracılığıyla erişebildiğiniz sistem aynı anda birden fazla işlemi yapmanıza da olanak sağlar. Böylece evrak maliyetinden de kurtulmak mümkündür.

Neden dijital dönüşüm?

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod

Size nasıl yardımcı olabiliriz? Size nasıl yardımcı olabiliriz?
eLogo Çevrimiçi