Teşvik kelime anlamı itibariyle isteklendirme, özendirme ve yüreklendirme olarak ifade edilebilecek bir sözcüktür. Devlet tarafından yürürlüğe konulan teşvik programı uygulamaları çalışma hayatına ve ekonomiye destek olarak kelimenin anlamı doğrultusunda işlev yürütür. Böylece teşvik programı nedir sorusunu cevaplamak ve üretim ve istihdamı özendirmede kullanılan bir enstrümandır demek kolayca mümkün olabilir.
Teşvik kelime anlamı itibariyle isteklendirme, özendirme ve yüreklendirme olarak ifade edilebilecek bir sözcüktür. Devlet tarafından yürürlüğe konulan teşvik programı uygulamaları çalışma hayatına ve ekonomiye destek olarak kelimenin anlamı doğrultusunda işlev yürütür. Böylece teşvik programı nedir sorusunu cevaplamak ve üretim ve istihdamı özendirmede kullanılan bir enstrümandır demek kolayca mümkün olabilir.
Türkiye Cumhuriyeti Anayasası 2. maddesinde devletin sosyal bir hukuk devleti olduğunu ifade eder. Devletin sosyal bakımdan destek olmayı hedeflediği kesimlere çeşitli destekler ve teşvik programlarını yürürlüğe koyması ise bu çerçevede anayasal bir görev olarak değerlendirilebilir. Böylece yatırımcılara yeni olanaklar sağlanırken geniş kitlelerin refah seviyesi korunmuş ve hatta yükseltilmiş olur.
Sosyal devletin fırsat eşitliği sağlama fonksiyonu üzerinden temellenen teşvik yaklaşımları toplumda nispeten geride kalmaya eğilimli grupların diğerleriyle eşitlenmesini sağlar. Üretmeye ve istihdam yaratmaya yönelik olarak sağlanan teşvikler aynı anda pek çok eve ilave gelir anlamına gelir. Üretimde sağlanan her artış milli gelirin doğrudan artması anlamına geleceği için oldukça değerlidir.
Teşvik programlarının amacı temelde dezavantajlı kesimlere destek olmak ve aynı zamanda bazı kesimlere sağlanacak avantajlar ile refahın tabana yayılmasını temin etmek olarak açıklanabilir. Burada ifade edilen amaca yönelik olarak uygulamada KOSGEB, Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) ve Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından geliştirilen teşvik paketleri özellikle önem taşımaktadır.
Yukarıdaki genel tanımın yanı sıra teşviklerin amacı üretimin arttırılmasıdır. Bu doğrultuda işsizliği önlemek, istihdamı artırmak, işçi-işveren ilişkilerini kolaylaştırmak üzere çeşitli programlar uygulanır. Böylelikle işçinin ve işverenin kazancı artar ve üretime katılmaları kolaylaşır. Bütün bunların sonucunda ülkede genel refahın artması hedeflenir.
Teşvik türleri ve uygulamaları işçi, işveren veya girişimciler için ayrı ayrı programlar çerçevesinde olabilmektedir. İşveren teşvikleri arasında başta gelen uygulama prim desteği şeklinde gerçekleşir. Buna göre yapılan ve yasal dayanaklarla oluşturulan uygulamada sigortalıların prime esas kazançları üzerinden hesaplanan işveren hissesinin bir bölümü Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından karşılanmaktadır.
İşveren teşvikleri açısından bir başka örnek de genç girişimci teşviki olarak bilinen uygulamadır. Uygulamada 5510 sayılı Kanunun 81. maddesi (k) bendi yasal dayanak olarak kabul edilir. Buna göre 18-29 yaş aralığında olup 01.06.2018 tarihinden itibaren ilk defa işyeri açan gerçek kişilerin asgari ücret alt sınırı üzerinden hesaplanan 4-1/b kapsamındaki sigorta primleri, 1 yıl süreyle Hazine ve Maliye Bakanlığınca karşılanır.
Teşvik uygulamalarının bir başka türü de bölgesel teşviklerdir. Bu teşvik türüne örnek olması bakımından bölgesel yatırım ve istihdama bağlı sigorta primi teşvikinden söz etmek mümkündür. 5510 sayılı Kanunun Ek 2. Maddesinin yasal dayanak olduğu uygulamada yatırımlarda devlet yardımları hakkında kararlar çerçevesinde düzenlenen teşvik belgeleri kapsamında gerçekleştirilecek yatırımlara teşvik uygulanmaktadır.
Uygulama ile sigortalı istihdam eden özel sektör işverenleri, kararda belirtilen süre boyunca prime esas kazanç alt sınırı üzerinden hesaplanan sigorta primi işveren hisselerinin tamamı veya belirlenen miktarı tutarında teşvik uygulamasından yararlanabilmektedir. Bu ve diğer teşvik uygulamalarında bazı özel koşulların da bulunduğu akıldan çıkarılmamalıdır.
Teşvik uygulamalarının bir başka örneği de genç, kadın ve mesleki belge sahibi olanların istihdamına yönelik sigorta primi teşvikidir. Uygulama 4447 sayılı Kanunun geçici 10. Maddesi uyarınca yapılır. Bu çerçevede 01.03.2011-31.12.2025 tarihleri arasında işe alınan sigortalıların hesaplanan sigorta primi işveren payının tamamı İşsizlik Sigortası Fonundan karşılanmaktadır.
Teşvik programlarına başvuru yapmak için söz konusu uygulamaların kapsam ve koşullarına uygun bir faaliyet içerisinde olmak gerekir. Örneğin, bölgesel teşvik uygulamalarından yararlanacak işletmeler programda belirlenmiş bulunan bölgelerde olmalıdır. Aksi halde başvuruları dahi kabul edilmeyecektir.
Teşvik programlarının özel koşullarının yanı sıra genel koşullardan da söz edilebilir. Bunlar arasında başta gelen örnek sigorta prim borcunun bulunmamasıdır. Varsa bile yapılandırılmış ve düzenli ödeniyor olması çoğu durumda bir şart olarak öne sürülür. Ayrıca kayıt dışı sigortalı çalıştırmıyor olmak ve sahte sigortalı bildiriminde bulunmamak da başvuru koşulları arasında yer alır.
KOSGEB tarafından desteklenen faaliyet alanlarına dahil olanlar da teşvik programlarına başvurabilir. Tıpkı SGK ya da İŞKUR teşvikleri gibi girişimcilere yönelik olarak uygulanan KOSGEB teşvikleri de üretim ve istihdamın artması üzerinde olumlu etkiye sahiptir.
Teşvik programlarının amacı doğrultusunda sonuç üretebilmesinin ön koşulu doğru planlanmış ve doğru uygulanmış olmasıdır. Planlama veya uygulama safhalarında yapılacak yanlışlıklar beklenen sonucun alınmasına mâni olur. Teşvik programlarının beklenen sonuçları arasında bulunan üretimin, istihdamın ve refahın artması toplumsal anlamda büyük faydalar sağlar.
Teşvik programının en önemli etkilerinden birisi de kayıt dışı çalışmanın önlenmesine olan katkısıdır. Pek çok işveren teşvik uygulamalarından yararlanabilmek ve daha yüksek fayda elde edebilmek için çalışanların kayıt altında olacağı ve teşvik elde edeceği programı tercih edecektir. Bu sonuç toplumsal refah artışı ve sosyal güvenlik sisteminin sağlığı açısından değerlidir.
Teşvik programlarının ana hedeflerinden birisi olan istihdamın arttırılması sayesinde piyasaların canlı kalabilmesi sağlanmış olur. İş akitlerini sürdüren işçilerin yanı sıra sisteme yeni işçilerin dahil olmasının sağlanması ile üretim ve istihdam aynı zamanda arttırılmış olur. Bunun piyasalar açısından değeri tartışılmaz seviyede büyüktür.
Teşvik uygulamaları açısından dezavantajlı kitlelerin korunması da önemli bir hedeftir. Teşviklerle cinsiyeti, yaşı ya da sağlık durumu sebebiyle dezavantajlı olan toplum üyelerine fırsat eşitliği sağlanır. Kadınların, gençlerin ve engellilerin iş imkanlarına erişimi kolaylaşır ve sosyal yapı bundan olumlu olarak etkilenir.
Pazaryeri entegrasyonu
Günümüz dijital dünyasında e-ticaretin hızla büyümesiyle birlikte pazaryeri entegrasyonu önemli bir hale gelmiştir. Birç...
Devamını OkuShopier nedir, Shopier'de nasıl satış yapılır?
Shopier, bireysel veya kurumsal üyelik oluşturarak internet üzerinden satış yapmanızı sağlayan bir e-ticaret platformudu...
Devamını OkuTemel fatura iptali nasıl yapılır?
Elektronik fatura sistemleri, işletmelerin muhasebe süreçlerini dijitalleştirerek daha hızlı ve güvenilir hale getirmekt...
Devamını OkuKİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya DönŞimdi Teklif Alın.
Lütfen size gönderdiğimiz doğrulama kodunu giriniz. Güvenlik kodunuz, telefonunuza gönderilen SMS'te bulunabilir.
Kod sana ulaşmadı mı? Tekrar Gönder
Şirketinize ve ihtiyacınıza en uygun e-Dönüşüm çözümleri hakkında bilgi almak için formumuzu doldurun, satış temsilcilerimiz sizi arasın!
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
Logo Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“Logo” veya “Şirket”) olarak, kişisel verilerinizin korunmasına önem veriyoruz. Bu aydınlatma metni ile, www.elogo.com.tr internet sitesinde bulunan bilgi talebi formu aracılığıyla tarafımızla iletişime geçtiğiniz durumlarda kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında sizi bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Logo, kişisel verilerinizin işlenmesi bakımından veri sorumlusu olarak hareket etmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 5. ve 6. maddeleri, kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Bilgi talebi formu aracılığıyla kişisel verilerinizin hangi amaçlar ve hukuki sebeplerle işlendiğini aşağıda bulabilirsiniz:
Kişisel verileriniz, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenecektir:
Bu aydınlatma metninde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; kimlik, iletişim, çalıştığınız firma ismi, işlem güvenliği, iletişime geçtiğiniz konu ve soru, öneri, talep ve şikayetlerinize ilişkin kişisel verileriniz işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi üçüncü taraflara aktarırken Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kurallara uygunluk sağlanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan taraflara, belirtilen amaçlarla aktarılır:
Hizmet Aldığımız Şirketler ve İş Ortaklarımız: Üçüncü taraflardan hizmet alımı süreçlerinin yürütülmesi (örneğin; elektronik ileti gönderimi için izin vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderiminin yapılabilmesi kapsamında hizmet alınması) ile iş ortaklığı yaptığımız kişilerle ilgili ürün veya hizmetin sunulabilmesi kapsamında bilgi paylaşımı yapılması.
Yetkili Kişi, Kurum ya da Kuruluşlar: Yetkili kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapmamızın öngörüldüğü durumlarda, yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi.
Adli ve İdari Makamlar: Adli ve idari takip işlemlerinin ve uyuşmazlık çözümlerinin yerine getirilmesi.
Kişisel verileriniz, internet sitemizde sunulan bilgi talebi formunun doldurulması aracılığıyla otomatik ve kısmen otomatik yöntemler ile toplanmaktadır. Kişisel verilerinizi, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması ve ilgili kişinin açık rızasının bulunması hukuki sebeplerine dayalı olarak işliyoruz.
Kanun’un 11. maddesi hükümleri uyarınca kişisel verilerinize ilişkin olarak aşağıdaki haklarınız bulunmaktadır:
Haklarınızı kullanmak için: Lütfen taleplerinizi içerir dilekçenizi aşağıdaki adrese posta yolu ile ya da daha önce bize bildirmiş olduğunuz e-posta adresiniz üzerinden kvkk1@logo.com.tr e-posta adresine gönderiniz. Haklarınızı kullanmak için ayrıca Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen yöntemleri de tercih edebilirsiniz. Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde yanıtlanacaktır.
Adres: Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Şahabettin Bilgisu Cad. No:609 Gebze/Kocaeli
Sayfaya Dön
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.