Kapat

eLogo bu tebliğe istinaden bir hizmet sunuyor mu? Hizmetten faydalanabilmek için yapılması gerekenler nelerdir?

e-Fatura
e-Arşiv

eLogo bu tebliğe istinaden bir hizmet sunuyor mu? Hizmetten faydalanabilmek için yapılması gerekenler nelerdir?

eLogo olarak e-Defter mükellerine bu hizmeti sunmaktayız. Defterlerinizi eLogo sistemleri aracılığıyla otomatik olarak GİB sistemlerinde saklamak için aşağıdaki adımları tamamlamanız gerekmektedir:

e-Logo’da e-Defter saklama hizmetiniz bulunmalıdır. Mevcut değilse eLogo Sipariş Portalı üzerinden e-Defter Saklama hizmetini eklemeniz gerekmektedir. Eklenen hizmet otomatik aktif statüsünde hesabınıza yansıyacaktır.

https://efatura.elogo.com.tr/ Entegratörlük portal hesabınıza giriş yaparak e-Saklama menüsü altında ki e-Defter Saklama sayfasında ‘Yükle’ butonu ile öncelikle defterlerinizi eLogo sistemlerine eksiksiz ve başarılı şekilde yüklemeniz gerekmektedir. Not: Defter türleri Y-YB-K-KB-GIBYB-GIBKB-DR ‘dir. eLogo sistemlerinde ilgili aya ait defter beratı DR dosyası da yüklü olmalıdır.

eLogo Saklama işlemleri yapıldıktan sonra ya da defterleriniz zaten mevcut ise hesabınızda üst menülerde yer alan Ayarlar-Parametreler menüsüne tıklayarak e-Defter parametrelerindeki e-Defter Dosyalarım Saklanmak Üzere GİB İle Paylaşılsın parametresi değeri EVET olarak seçilmelidir.

Çıkan ek sözleşmede ‘Okudum, anladım. Kabul ediyorum’ alanı işaretlenerek ‘Tamam’ butonu ile kaydedilmelidir. Parametre EVET yapıldıktan sonra defterleriniz sistemde bir önceki adımlarda belirtildiği gibi eksiksiz/başarılı şekilde mevcut ise statü açıklamaları otomatik olarak Yüklenen dosya doğrulamadan geçti. GİB'e gönderim için bekliyor. olarak değişecektir. e-Defterlerin GİB’e iletmesi sonrası GİB’ten yanıt döndüğünde BAŞARILI statüsü alınacaktır.

Not: GİB’e ikincil kopyaların gönderimi için e-Defterlerinizi e-Logo portal hesaplarınıza e-Defter saklama kapsamında başarılı ve eksiksiz yükleme ve parametrenizi EVET’e çekme dışında hiçbir işlem yapmanıza gerek bulunmamaktadır. Sistem belli periyotlarla işlem yaparak ikincil kopyaları GİB’e iletecektir.

  • 14.02.2022

    e-Defter ikincil kopyaların GİB’e saklanması tebliği nedir?

    Devamını oku
  • 14.02.2022

    e-Defterlerin ikincil kopyalarının GİB’e gönderilmesi işlemi için eLogo hesabımızdan kontör düşümü yapılacak mı?

    Devamını oku
  • 14.02.2022

    eLogonun entegratör hesabında e-Defter parametrelerinde Gelir İdaresi ile paylaşım parametresini EVET olarak değiştirdiğimde portalda Başarılı(yeşil) olarak saklanan defterler kırmızı renkte gözüküyor, hatalı mıdır?

    Devamını oku
  • 14.02.2022

    e-Defterlerin Portala saklanması işleminde portalda defterlerimiz Kırmızı -Ünlem ile görünmektedir.Açıklamada dosya işleniyor yazmaktadır. Hatalı mıdır?

    Devamını oku
  • 14.02.2022

    Entegratörlük Portalından Gelir İdaresi Başkanlığına başarılı olarak iletilmiş defterleri Gelir idaresi Başkanlığı dosya sorgulama alanından kontrol ederken dikkat edilecek hususlar nelerdi?

    Devamını oku
  • 14.02.2022

    https://uyg.edefter.gov.tr/edefter/ adresine Yüklenen dosyaların durumlarının “Başarılı” veya “Başarıyla gönderildi” şeklinde görünmesi arasındaki fark nedir?

    Devamını oku
  • Dijital
    05.11.2024

    Stoksuz e-Ticaret ne anlama gelir?

    Stoksuz e-Ticaret işletme sahiplerine stok tutma zorunluluğu olmadan ürün satışı yapabilme imkanı sunan bir iş modelidir. Özellikle sermaye açısından avantajlı olması ve düşük operasyonel maliyetler ile girişimciler arasında popüler hale gelir. Yine de bu modelde başarılı olabilmek için göz ardı edilmemesi gereken çeşitli detaylar yer alır.

    Devamını oku
  • Dijital
    05.11.2024

    ÖTV'li fatura nasıl kesilir?

    Özel Tüketim Vergisi Türkiye'de belirli ürünlerin tüketim üzerinden alınan ve lüks, çevreye zarar veren ya da sağlığa zararlı ürünlerde uygulanan bir vergi türüdür. ÖTV'nin uygulanabilmesi için bu ürünlerin satışında özel bir fatura düzenlenmesi gerekir. ÖTV'li fatura, bu ürünlerin alım satım süreçlerinde vergi yükümlülüklerinin doğru bir şekilde takip edilmesini sağlar.

    Devamını oku
  • Dijital
    05.11.2024

    Fatura unvanı nedir?

    Fatura unvanı bir işletme veya bireyin resmi ve ticari işlemlerinde kullandığı yasal isimdir. Bu unvan faturaların düzenlenmesinde ticari belgelerde ve sözleşmelerde yer alır ve işletmenin kimliğini resmi olarak tanımlar. Özellikle şirketler için “Fatura unvanı ne demek?” sorusu son derece önem taşır.

    Devamını oku