Kapat

Aynı Mükellefin Depoları, Şubeleri Arasındaki Dahili Sevkiyatlarında Da e-İrsaliye Düzenlenmesi Zorunlu Mu?

Aynı Mükellefin Depoları, Şubeleri Arasındaki Dahili Sevkiyatlarında Da e-İrsaliye Düzenlenmesi Zorunlu Mu?

Evet zorunludur. Zira, e-İrsaliye de kağıt irsaliye ile aynı hukuki değere sahip olduğundan, kağıt irsaliye düzenlenmesi gereken bir durumda (işletmelerin kendi birimleri, şubeleri veya depoları arasındaki mal sevkiyatlarında genel hükümlere göre kağıt irsaliye düzenleme zorunluluğu bulunmakta olduğundan) satıcı veya malı sevk eden ile alıcı veya malı teslim alacak olanın e-İrsaliye uygulamasına kayıtlı olduğu durumda, iki taraf durumunda e-İrsaliye uygulamasına kayıtlı durumda bulunan işletmenin kendisi olduğundan, düzenlenecek sevk irsaliyesinin e-İrsaliye olarak düzenlenmesi gerekmektedir.

  • 23.02.2022

    e-İrsaliye düzenleme süreci

    Devamını oku
  • 23.02.2022

    e-İrsaliye Yanıtı, İrsaliye Oluşturulduktan Kaç Gün Sonraya Kadar Oluşturulabilir Olacaktır?

    Devamını oku
  • 23.02.2022

    Aynı e-İrsaliye İçin ALICI Birden Fazla e-İrsaliye YANITI Oluşturup Sisteme İletebilir Mi?

    Devamını oku
  • 23.02.2022

    Taşıma Sırasında Sadece e-İrsaliye'nin Karekod Veya Barkodunun Bulundurulması Yeterli Midir?

    Devamını oku
  • 23.02.2022

    Bedelsiz Gönderilerde De İrsaliye Kullanılacak Mı?

    Devamını oku
  • 23.02.2022

    Düzenleyen Ve Alıcının Aynı Mükellef Olması Durumunda Yine e-İrsaliye Düzenlenecek Mi?

    Devamını oku
  • Dijital
    08.12.2023

    Dekont nedir?

    Dilimize Fransızcadan geçen dekont kelimesini hesap belgesi olarak Türkçeye çevirmek mümkündür. Çoğu zaman bankaların kullandığı dekont, işlem yapan muhatabın cari hesabında meydana gelen değişiklikleri gösteren belge olması bakımından önemlidir. Banka tarafından muhatap kabul edilen kişi veya işletmenin yaptığı işlemleri takip etmesi ve delillendirmesi dekont aracılığıyla mümkün olur.

    Devamını oku
  • Dijital
    07.12.2023

    Muhasebe kodları

    Muhasebe kodları genel olarak finansal işlemlerin takibini ve düzenlenmesini kolaylaştıran kodlardan oluşur. İşletme defterindeki gelir, gider ya da transfer ile varlıklar, yükümlülükler ve fon bakiyesi gibi bir işlemde kaydedilen faaliyet türünü tanımlar. Muhasebe kodları hem muhasebe verilerinin raporlanmasını kolaylaştırır hem de finansal işlemlerin sisteme girilmesini mümkün hale getirir.

    Devamını oku
  • Dijital
    30.11.2023

    Islak imza nedir?

    Islak imza kavramı hem günlük hayatta hem de hukuki sonuç doğuran iş ve işlemler sırasında oldukça yaygın bir şekilde kullanılır. Islak imza ifadesi ile anlatılmak istenen, gerçek bir kişinin kalem ya da benzeri bir araç kullanarak bir kâğıda doğrudan imzasını atmasıdır.

    Devamını oku
Size nasıl yardımcı olabiliriz? Size nasıl yardımcı olabiliriz?