Kapat

e-Defter ikincil kopyaların GİB’e saklanması tebliği nedir?

e-Defter ikincil kopyaların GİB’e saklanması tebliği nedir?

Gelir İdaresi Başkanlığı 9 Ekim 2020’de yayınladığı tebliğ ile e-Defter gönderme sonrası ikincil kopyaların GİB sistemlerinde saklanması zorunluluğu getirmiştir. Bu zorunluluk 2020 Ocak defterlerinden başlamakta olup takip eden dönemlerde defterler 3 aylık periyotlarla GİB sistemlerinde saklamalıdır.

Ek olarak Defterlerinizin GİB ssitemlerinde saklanması, kendi saklama zorunluluğunuzu sona erdirmemiş olup GİB’in talebi doğrultusunda sistemlerinde mevcut olsa dahi sizlerden veri talep edebilir ve beyan etmeniz zorunludur.

  • 14.02.2022

    e-Defter ile iş akışı nasıl gerçekleştirilir?

    Devamını oku
  • 14.02.2022

    e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının saklanmasına ilişkin zorunluluk hangi mükellefleri ve hangi dönemleri kapsamaktadır?

    Devamını oku
  • 14.02.2022

    eLogo bu tebliğe istinaden bir hizmet sunuyor mu? Hizmetten faydalanabilmek için yapılması gerekenler nelerdir?

    Devamını oku
  • 14.02.2022

    e-Defterlerin ikincil kopyalarının GİB’e gönderilmesi işlemi için eLogo hesabımızdan kontör düşümü yapılacak mı?

    Devamını oku
  • 14.02.2022

    eLogonun Entegratör hesabında e-Defter Parametrelerinde Gelir İdaresi ile Paylaşım Parametresini EVET olarak değiştirdiğimde portalda Başarılı(yeşil) olarak saklanan defterler kırmızı renkte gözüküyor, hatalı mıdır?

    Devamını oku
  • 14.02.2022

    e-Defterlerin Portala saklanması işleminde portalda defterlerimiz Kırmızı -Ünlem ile görünmektedir.Açıklamada dosya işleniyor yazmaktadır. Hatalı mıdır?

    Devamını oku
  • Dijital
    30.11.2023

    Islak imza nedir?

    Islak imza kavramı hem günlük hayatta hem de hukuki sonuç doğuran iş ve işlemler sırasında oldukça yaygın bir şekilde kullanılır. Islak imza ifadesi ile anlatılmak istenen, gerçek bir kişinin kalem ya da benzeri bir araç kullanarak bir kâğıda doğrudan imzasını atmasıdır.

    Devamını oku
  • Dijital
    30.11.2023

    KEP adresi nedir?

    Kayıtlı Elektronik Posta kelimelerinin baş harflerinden oluşan KEP kısaltması özellikle elektronik ortamda güvenlik konusunda önemli fonksiyonlar üstlenir. Kişi ya da kuruluşların bilinen elektronik posta adreslerinin standart fonksiyonları yanında bazı ilave bilgileri güvenli olarak sunar.

    Devamını oku
  • Dijital
    20.11.2023

    e-Fatura kullanıcı listesi

    Hayatın her alanında yaşanan dijital dönüşümün ticarete yansıması olan e-Fatura, faturalandırma sürecine hız, kolaylık ve pratiklik kazandırır. e-Fatura söz konusu olduğunda ise e-Fatura kullanıcı listesi faturalandırma sürecinin aksamadan yürümesi adına kritik bir önem arz eder.

    Devamını oku
Size nasıl yardımcı olabiliriz? Size nasıl yardımcı olabiliriz?